سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان:

پوشش 92 درصدی طرح نجما در استان/ 23 سایت جدید در مناطق کمتر توسعه‌یافته راه‌اندازی شد



نشست خبری سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان با خبرنگاران و اهالی رسانه روز چهارشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه برگزار شد. در این نشست سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان بابیان اینکه تعداد روستاهای دارای ارتباط در استان به 1 هزار و 412 مورد رسیده است، گفت: «طی یک سال گذشته در زمینه پروژه‌های مناطق کمتر توسعه‌یافته {USO}، 23 سایت جدید راه‌اندازی شده و 73 سایت تکنولوژی‌شان ارتقا یافته است».

به گزارش صبح ساحل، «حسن هاشمی»، سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان در نشست خبری روز 26 اردیبهشت‌ماه با اصحاب رسانه به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و به‌منظور تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ گفت: «مخابرات استان در بحث توسعه پایدار نیازمند توسعه اقتصاد دیجیتال است که امیدواریم بتوانیم تکالیفمان را در این راستا به سرانجام برسانیم».

هاشمی با اشاره به شناسنامه ارتباطی استان طی یک سال گذشته، بیان کرد: «حدود ۱ هزار و ۴۱۲ روستا و ۳۶۳ هزار تلفن ثابت در استان است که به مردم خدمات ارائه می‌شود. از طرفی، هم‌زمان با این موضوع توانستیم ۸۴ هزار سرویس ADSL و 1 هزار و 800 سرویس VDSL با شاخص ضریب نفوذ تلفن ثابت و حدود 10 هزار سرویس FTTH با ضریب نفوذ شهری و بین‌شهری را در استان داشته باشیم».

به گفته وی، طی یک سال گذشته، سهم بازار باند پهن در استان 76 درصد به ثبت رسیده است.

سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان ادامه داد: «در انتخابات سال گذشته، توانستیم ۹۸ درصد صندوق‌ها را آنلاین برگزار کنیم و امیدواریم این آمار را در انتخابات بعدی به صدرصد برسانیم».

این مقام مسئول افزود: «در حال حاضر فیبر نوری ۴ هزار کیلومتری بین‌شهری را داریم که ۲۰۹ شهر در ارتباط هستند و ۹۲۴ سایت در این زمینه برقرار است که مشکلاتی مانند بارندگی‌ها و قطعی برق نیز پشتیبانی و نگهداری آن را سخت می‌کنند».

هاشمی با اشاره به اجرای طرح نجما {نهضت جهادی فیبر نوری شرکت مخابرات ایران} در استان گفت: «در این طرح توانستیم پوشش 92 درصدی استان را شاهد باشیم که شامل 11 شهرستان است. در این راستا ۳۰ روستا دارای بالای ۵۰۰ خانوار برنامه داریم که جز فیبر نوری بروند».

سرپرست مخابرات منطقه هرمزگان یکی از اقدامات مفید سال گذشته را افزایش تکنولوژی ۴۳۰ سایت از ۳ جی به ۴ جی و غیره اعلام و اضافه کرد: «تکنولوژی حدوداً ۷۳ روستا افزایش دادیم و موفق به اعزام و راه‌اندازی ۲۱ سایت شهری در این زمینه شده‌ایم».

وی از توسعه زیرساخت‌های روستایی در بشاگرد، جاسک، بندرعباس، حاجی‌آباد و میناب خبر داد و گفت: «در سال گذشته ۴۳ سایت 4G در استان راه‌اندازی شده است؛ اما همچنان شهرهای استان نیازمند توسعه هستند، امید است که با کمک استانداری و مسئولان دیگر بتوانیم این امر را محقق کنیم».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها