اشتغال زایی دولت برای بیکاران مقطع دکتری



معاون وزیر کار خبر داد: به زودی فهرست بیکاران در مقطع دکتری به صورت محرمانه در اختیار استانداری‌ها قرار خواهد گرفت و استان‌ها با تقسیم بیکاران بین دستگاه‌ها، متناسب باشرایطی که دارند اقدام خواهند کرد.

                                                                                                          

به گزارش صبح ساحل، مرداد ماه 1402 محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه نظام جامع اطلاع‌‌رسانی بازار کار، تجزیه و تحلیل شغلی تمام مردم ایران انجام و اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌شود.

                                                                             

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که در سامانه جستجوی شغل، اطلاعات جویندگان کار شفاف می‌شود، ادامه داد: سامانه جستجوی شغل با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی راه اندازی شد. 

             

کریمی‌بیرانوند تصریح کرد: تمام متقاضیان جویای کار می‌توانند با ثبت‌نام، تکمیل مشخصات فردی(پروفایل) شغلی و جستجو در فرصت‌های شغلی موجود در سامانه جستجوی شغل و از طریق دفاتر کاریابی به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار شوند.یکی از دغدغه‌های همیشگی بازار کار اطلاعات در این حوزه است و موضوع بعدی هوشمندسازی فعالیت‌های این بخش است که به وسیله این سامانه انجام می‌شود.

               

وی افزود: این طرح در قالب توسعه طرح مرکز تماس اشتغال کشور است که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است. در این طرح به سراغ واحد‌های تولیدی خواهیم رفت که در راه تولید مشکلی دارند. 

               

بیرانوند همچنین در خصوص تحقق شعار سال در حوزه کاهش نرخ بیکاری گفت: در فاز دوم با استفاده از نظام جامع بازار کار، افراد بیکار کشور را در مقاطع تحصیلی مختلف شناسایی خواهیم کرد و در این مرحله مابه سراغ بیکاران خواهیم رفت ومسایل آنان را برطرف خواهیم کرد.

                        

وی افزود: مرحله شناسایی دو سال زمان برده است و در مرحله نهایی است که به زودی در فاز اول، فهرست بیکاران در مقطع دکتری به صورت محرمانه در اختیار استانداری‌ها قرار خواهد گرفت و استان‌ها با تقسیم بیکاران بین دستگاه‌ها، متناسب باشرایطی که دارند اقدام خواهند کرد.بیرانوند افزود: فاز‌های بعدی این طرح در خصوص فارغ التحصیلان بیکار در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها