طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها تایید شد



هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه از تایید طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها خبر داد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: طرح سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت و آمد بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود. ایرادات و ابهاماتی وجود داشت که با رفع ابهامات این طرح مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

تایید طرح تشکیل سپند

دکتر طحان‌نظیف همچنین اعلام کرد که طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی در این خصوص گفت: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

۴۰ هزار نفر بر مرحله دوم انتخابات نظارت می‌کنند

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره صحت انتخابات نیز عنوان کرد: نسبت به تمام گزارش‌هایی که در انتخابات دریافت کردیم، بررسی‌ها صورت گرفت و صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به تأیید رسیده است. از این رو بحث از نظر ما پایان یافته است و اگر عزیزان نکاتی دارند از طریق اعتبارنامه می‌توانند پیگیری کنند. ان‌شاءالله در انتهای هفته، دور دوم انتخابات را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ هزار نفر برای دور دوم انتخابات مجلس به عنوان ناظر شورای نگهبان بحث نظارت بر انتخابات را انجام خواهند داد.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ۸ حوزه

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: جمعه این هفته مرحله دوم انتخابات مجلس برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود. انتخابات مرحله دوم در حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائمشهر و ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شده؛ اجرای آن منوط به ابلاغ قانون برنامه هفتم است

دکتر طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت که نسبت به این موضوع ایرادی نداشتیم و در نشست قبلی هم تأیید این موضوع را اعلام کردم، اما لایحه برنامه هفتم مواد و احکام متعددی دارد که نسبت به مفاد احکام دیگر ایراد و ابهاماتی داشتیم که در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان است و قاعدتاً در رفت‌وآمد این ایرادات باقی‌مانده هم باید برطرف شود و مصوبه به‌صورت یکجا جهت اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبق مفاد مصوبه، قانون برنامه هفتم از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود و بر همین مبنا است؛ مگر اینکه در اصلاحیه تغییری انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها