گفت‌وگو با «احمد حبیبی»، نخستین فرهنگیار خلیج فارس؛

پدر مطبوعات هرمزگان، نخستین مشوق من


نویسنده: فاطمه کریمی

مراسم اولین دوره جایزه دوسالانه «احمد اقتداری» در بحث مطالعات خلیج فارس و جنوب ایران برگزارشد و استاد «احمد حبیبی» به عنوان فرهنگیار خلیج فارس معرفی شد. درهمین راستا با ایشان به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
«احمد حبیبی»، نخستین فرهنگیار خلیج فارس به خبرنگار صبح ساحل گفت:« پس از فوت «احمد اقتداری»، ایران شناس و پژوهشگرخلیج فارس ایشان وصیت کردند که در آرامگاه خانوادگی خود در شهر گراش لارستان دفن شوند. یک هفته پس از مراسم خاکسپاری این چهره فرهیخته و خواندن وصیت نامه‌ی وی، دکتر صادق رحمانی، مدیرسابق رادیو فرهنگ کشور و از ناشران و نویسندگان شهر گراش به عنوان وصی ایشان معرفی شد».
وی ادامه داد: «تسهیلاتی که در حوزه خلیج فارس شناسی و ادامه فعالیت‌های استاد اقتداری هم درشیرازو هم در تهران اتخاذ شد، قرار شد هر دوسال یک جایزه در نظر گرفته شود به نام جایزه دو سالانه استاد احمد اقتداری که به این منظور چند ماه پیش فراخوان داده شد که کسانی که کتابشان در زمینه خلیج فارس و جنوب ایران یا مبنی بر خلیج فارس و فرهنگ مردم این مناطق ،مشاهیر و مفاخری که اینجا زندگی کردند و هر چیزیی که مربوط به فرهنگ جنوب ایران و خلیج فارس بود کتاب هایی ارسال کردند و هیات داوران پایان نامه ی دکتر یونس صادقی از دانشگاه تهران را به عنوان برنده ی اصلی انتخاب کردند».
حبیبی با بیان اینکه مصوبه ی دبیر خانه تصویب کرده بود،علاوه بر کتاب برگزیده از باقی کتاب ها هم تجلیل شود، گفت:« پس از برگزاری این جلسات، برای اولین بارمصوب شد که یک نفر به عنوان فرهنگیار در حوزه‌ی تحقیقاتی خلیج فارس شناسی از طرف هیات انتخاب شود. امسال برای نخستین بار این اتفاق رقم خورد و بنده به عنوان فرهنگیارخلیج فارس انتخاب شدم».
حبیبی با قدردانی از «حاج قاسم کرمی»، بنیانگذار روزنامه صبح ساحل گفت: پدر مطبوعات هرمزگان مشوق اصلی بنده در این راستا بودند ودرپایان چند خاطره از ایشان بازگو کرد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها