رایزن اقتصادی نروژ در ایران:

منطقه آزاد قشم، پتانسیل قابل توجهی دارد


نویسنده: صبح ساحل

نخستین رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور در ایران به مدت سه روز در جزیره قشم در حال برگزاری است که کشورهای نروژ، برزیل، قطر، کره‌جنوبی، قرقیزستان، عراق، چین و کوبا نیز در این رویداد با هدف تعامل با کسب و کاری ایرانی حضور دارند.

 

به گزارش صبح ساحل، «هندریک»، رایزن اقتصادی نروژ در ایران طی گفت و گو با صبح ساحل در خصوص برگزاری این رویداد گفت: من به همراه هیئتی از سفارت نروژ اینجا هستیم تا در اولین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا-محور در جزیره قشم شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تا این لحظه تجربه‌ی مثبتی داشتیم و به دنبال کشف ظرفیت‌های همکاری با ایران هستیم، افزود: نروژ کشوری پیشرو و نوآور در حوزه‌ی تکنولوژی‌های کشاورزی‌ ست. ما به دنبال کشف نیازهای شرکت‌های حوزه‌های مرتبط با کشاورزی در ایران هستیم تا از طریق برطرف کردن این موانع و مشکلات بتوانیم با شرکت‌های ایرانی همکاری کنیم؛ هرچند که به دلیل وجود مشکلات سیاسی و تحریم.ها رسیدن به این مهم کمی دشوار است اما امیدواریم با وجود تمام این مسائل این همکاری در بخش‌هایی که مورد تحریم قرار نگرفته است، شکل بگیرد.

رایزنی اقتصادی نروژ در ایران اضافه کرد: از منطقه آزاد قشم بازدید کردیم و به جهت مالیات کمتر و مقرون به صرفه بودن، ظرفیت‌های قابل توجهی برای ما داشت بنابراین امید داریم که فرصت خوبی برای برخی شرکت‌های نروژی که علاقه‌مند به همکاری هستند وجود داشته باشد البته برای اظهار نظر قطعی در این مورد بسیار زود است و نیاز است بررسی‌های بیشتر انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها