صبح ساحل روند یک ماهه‌ی بازار فروش آبزیان را بررسی کرد؛

سیر نزولی قیمت ماهی


نویسنده: فاطمه کریمی

مدیرعامل اتحادیه صید و صیادی از ممنوعیت صید برای ماهی‌های هامور و حلوا سفید تا پایان اردیبهشت خبر داد و در رابطه با افزایش قیمت ماهی‌، گفت: قیمت‌ها در سال 1403 همچنان بدون افزایش است. 
                                                                                                                                                                        
به گزارش صبح ساحل، علی حاجی‌زاده «مدیرعامل اتحادیه صید و صیادی» در رابطه با میزان صید اخیر گفت: آمار صید ماهی بعد از چهار یا پنج ماه اعلام می‌شود و آمار سالانه در کل استان بین 300 تا 350 هزار تن است.
وی ادامه داد: ماهی‌های هامور و حلوا سفید تا پایان اردیبهشت‌ماه ممنوعیت صید دارند و شهروندان در صورت مشاهده صید غیرقانونی، می‌توانند با شیلات و یا شماره‌هایی که اطلاع‌رسانی شده تماس بگیرند. «حاجی‌زاده» در رابطه با جمع‌آوری بازار ماهی‌فروشان آزاد گفت: ماهی‌فروشی توسط دست‌فروش‌ها در تمام دنیا وجود دارد و جنبه توریستی دارد. ازنظر ما ایرادی ندارد و می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
                                                                                                
 ماهی ارزان شده است
«حاجی‌زاده» در رابطه باقیمت ماهی‌ها در سال جاری گفت: با توجه به گران شدن دلار و افزایش هزینه‌های جاری شناورهای صیادی، قیمت ماهی تغییر نکرده، حتی کاهش هم یافته است؛ «این در صورتی است که مردم بندرعباس از افزایش قیمت ماهی‌ها گلایه مند هستند.»
در این رابطه با یکی از کسبه در بازار ماهی فروش‌ها صحبت کردیم که وی هم از روندکاهشی قیمت ماهی در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: قیمت‌ها بسیار مناسب است و بازار فروش بسیار خوب است، نسبت به یک ماه گذشته افزایش قیمت نداشتیم.حتی با وجود ممنوعیت صید بعضی از ماهی‌ها، قیمت‌ها افزایش نیافته است.
                                                       
علی حاجی‌زاده «مدیرعامل اتحادیه صید و صیادی» در رابطه با ارزان شدن ماهی افزود: قیمت تن ماهی بین 160 تا 170 هزار تومان بود که الآن نهایتاً 120 هزارتومان فروخته می‌شود. قیمت عمده ماهی قطر دم‌سیاه هم بین 70 تا 80 هزار تومان است اما در بازار خرده‌فروشی قیمتی متفاوت دارد.
                                                                                     
در گزارش میدانی صبح ساحل قیمت ماهی‌ها به شرح زیر است:
ماهی سرخو: کیلویی 350 هزار تومان
ماهی چنگو: کیلویی 150 هزار تومان
ماهی کفشک: کیلویی 300 هزار تومان
ماهی هوور: کیلویی 180 هزار تومان
ماهی مقوا: کیلویی 180 هزارتویمان
حلوا سفید: کیلویی 150 هزار تومان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها