هشدار پلیس فتا در خصوص نرم افزارهای سرقت اطلاعات



صبح ساحل-حوادث:پلیس فتا استان خراسان رضوی به کاربران فضای سایبری در خصوص نرم افزارهای سرقت اطلاعات هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در پی مراجعه و تماس شهروندان به پلیس فتا و ارائه گزارش های مبنی بر ارسال پیامک از سوی گوشی تلفن همراه آن ها به افرادی ناشناس رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد برخی از نرم افزارهای نصب شده روی گوشی هوشمند مراجعان جعلی بوده و با شگردی نوین از افراد می خواهد تا با نصب مجدد یا به روزرسانی برخی نرم افزارهای مورد نیاز گوشی هوشمند ، از قابلیت جدید این نرم افزارها مانند بازار ، موبوگرام و ... بهره جویند.
نحوه کار این جاسوس افزار
پس از دانلود و نصب نرم افزاری خاص توسط قربانی، نرم افزار مربوطه بدون اینکه صاحب گوشی مطلع باشد با در اختیار گرفتن برنامه های گوشی از جمله ارسال و دریافت پیامک ، شماره های تماس و مخاطبین و ...، اقدام به سرقت اطلاعات و یا انجام اعمالی بدون اختیار صاحب گوشی می کنند.برررسی های کارشناسان پلیس فتا بیانگر این است که در تمام موارد قربانیان به طور یکسان با دانلود نرم افزار از سایت های نامعتبر مورد نفوذ قرار گرفته و با دانلود از این سایت ها و نصب نرم افزارهای جعلی به جای نرم افزار اصلی، مورد جاسوسی قرار گرفتند .
منفعت کلاهبردار در جاسوسی از قربانی
سودجویان و کلاهبرداران فضای سایبری از بانک های اطلاعاتی گردآوری شده و جاسوسی از افراد منبع درآمد ایجاد کرده و در برخی موارد مشاهده شده است از طرف قربانی به فرد دیگری پیامک ارسال شده و یا حتی به قربانی پیشنهاد می شود برای خلاصی از بدافزار مربوطه به سایت های هدف مراجعه و به این شکل موجب افزایش بازدید یا تعداد اعضای خود گردند و بدین طریق راهی برای کسب منفعت مالی ایجاد کرده اند.
در خور اشاره است عاملان انتشار جاسوس افزارها و بدافزارهای رایانه ای تحت هر عنوانی مورد تعقیب پلیس فتا خواهند بود و پلیس فتا به طور قاطع با مجرمان فضای سایبری و افرادی که سعی در برهم زدن آرامش و امنیت روانی سایر کاربران را دارند برخورد جدی خواهد داشت .
راهکار
کاربران گرامی از دانلود نرم افزارهای مورد نیاز خود از سایت های ناشناس ، نا امن و شبکه های اجتماعی خودداری کرده و با نصب آنتی ویروس به روز شده از حریم خصوصی خود محافظت به عمل آورند.
ضمناً سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران گرامی می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریاافت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها