سخنگوی ثبت احوال خبر داد:

استان هرمزگان، در رده چهارم بالاترین میزان ولادت



صبح ساحل ، حوادث - سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ضمن اعلام آمارهای چهار واقعه حیاتی سال ۹۶ از تمدید ثبت نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیف الله ابوترابی در نشستی با حضور خبرنگاران با بیان اینکه تنها سازمانی هستیم که در کشور با همه مردم در ارتباطیم، گفت: یکی از موضوعاتی که در جامعه به عنوان معضل بود ارائه کپی مدارک هویتی در دستگاه‌های اداری بوده است که سال گذشته طرح حذف کپی مدارک در مراجعات اداری در سه استان سمنان، خوزستان و قم به صورت پایلوت اجرا شد و عملا دستگاه‌های اداری از دریافت کپی شناسنامه منع شدند.

وی ادامه داد: با حذف کپی مدارک هویتی از طریق سامانه‌ای به صورت برخط احراز هویت انجام می‌شود و بناست که این طرح به کل کشور تعمیم داده شود و سازمان ثبت احوال نیز در این زمینه مشکلی ندارد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این کار فراهم شده و منتظریم دستگاه‌های اجرایی به این سامانه متصل شوند و حذف کپی مدارک در هر سیستمی در دستور کار قرار گیرد.سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه برای استعلام هویت با ۲۰۰ هزار نقطه در ارتباطیم، گفت: با آرشیو الکترونیکی، خدمات را سکونت محور کردیم.

یعنی در نظام اداری ثبت احوال هر کس در هر نقطه‌ای ساکن باشد می‌تواند از خدمات ثبت بهره‌مند شود.وی درادامه صحبت‌هایش به کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم بیش از ۶۰ درصد افراد جامعه را پوشش دهیم. به عبارت دیگر بیش از ۴۳ میلیون پیش ثبت نام انجام شده است و ۴۲ میلیون نفر نیز تکمیل ثبت نام‌شان را انجام داده و برای ۴۰ میلیون نفر نیز کارت ملی هوشمند صادر شده است.ابوترابی با بیان اینکه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال ۹۷ تمدید شد، تصریح کرد: تلاشمان بر این است که در سال ۹۷ این پروژه به اتمام برسد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، خراسان جنوبی بیشترین ولادت را در کشور در سال ۹۶ داشتند و استان‌های گیلان، مازندران، مرکزی، البرز، سمنان نیز استان‌هایی با کمترین میزان ولادت بودند.وی همچنین به آمارهای فوتی نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶، ۳۷۶ هزار و ۸۰۸ نفر فوتی ثبت شده است که از این تعداد ۲۰۹ هزار و ۴۸۱ مرد و ۱۶۴ هزار و ۹۶۶ نفر زن بودند و نسبت فوت مردان به زنان نیز به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۲۷ مرد بود.وی در ادامه به آمارهای ازدواج و طلاق رخ داده از ابتدای سال۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۷ نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰۵ هزار و ۴۰۴ مورد ازدواج در این بازه به ثبت رسیده و ۱۷۶ هزار و ۹۲۴ واقعه طلاق نیز ثبت شده است که میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷.۳ سال و میانگین سن زنان نیز در اولین ازدواج ۲۲.۸ سال بوده است.

وی ادامه داد: میانگین سن مردان در طلاق ثبت شده ۳۶.۵ سال و میانگین سن زنان نیز در طلاق ثبت شده ۳۱.۶ سال بوده است. همچنین میزان عمومی ازدواج در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۷.۶ مورد بوده است.

ابوترابی در ادامه اضافه کرد: میزان عمومی طلاق در کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت ۲.۲ بوده است و پنج استانی که بالاترین میزان عمومی طلاق را دارا هستند به ترتیب استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان، قم و گیلان هستند. وی در پایان گفت:همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی و هرمزگان نیز استان‌هایی هستند که کمترین میزان عمومی طلاق در آنها رخ داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها