مشکلات ترافیکی در دومین شهر پرجمعیت هرمزگان ؛

کمبود پارکینگ اولین دلیل ایجاد ترافیک در میناب



صبح ساحل ، اجتماعی - کمبود پارکینگ معضلی است که تعداد زیادی از شهروندان مینابی از آن رنج می برند، شهروندانی که باید برای پارک خودرو در به در به دنبال جای پارک باشند.

در سال‌های اخیر با افزایش تعداد خودروها، شاهد ازدیاد ترافیک در بسیاری از شهرهای کشور هستیم که استان هرمزگان به خصوص شهرستان میناب هم از این مشکل در عذاب است و شهروندان هر روز با مشکلات متعددی مواجه اند.در حالی که میناب دومین شهرستان پر جمعیت استان هرمزگان محسوب می شود و تعداد بالای جمعیت سبب شده که مشکلات ترافیکی را در این شهر شاهد باشیم.

تجمع دست فروشان در کنار خیابان، حضور تعداد زیادی از پزشکان متخصص و مراکز درمانی در یکی از خیابان‌های شهر،تجمع زیادی از مراکز اداری در یک نقطه شهر، تجمیع مراکز تجاری و پاساژها در یک نقطه شهر و . . . سبب شده تا ترافیک در چند نقطه شهر بیشتر از دیگر نقاط  در شهرستان میناب باشد.

کمبود پارکینگ اولین دلیل ایجاد ترافیک در میناب

در کنار این تجمع مراکز اداری و اقتصادی و تجاری میناب نیاز است که پارکینگ‌های مناسبی نیز برای خودروها احداث شود اما متاسفانه این موضوع از قبل پیش‌بینی نشده و خیابان‌های اطراف این مراکز محل پارک تعداد زیادی از خودروها شده است.

کافی است سری به کوچه پس کوچه های خیابان های پرتردد میناب بزنی تا از نزدیک قابل مشاهده است که این کوچه ها به پارکینگ تبدیل شده و واقعا عبور و مرور را برای تردد شهروندان ساکن در این کوچه ها با مشکل روبه رو کرده است.

در ایام نوروز مسافران و گردشگران زیادی به این میناب سفر می کنند که برای بازدید از مناطق و جاذبه های این شهرستان گاه برای پارک خودرو با مشکل روبه رو شده و در به در به دنبال جایی برای پارک خودرو هستند.

این در حالیست که وجود پارکینگ های مناسب در این شهرستان میناب یکی از مطالبات و ضروریات است اما متاسفانه تا کنون اقدامی برای آن انجام نشده و شاید نبود پارکینگ یکی از دلایل اصلی ترافیک سرسام آور در این شهر باشد.کسانی که با خودرو شخصی خود به خیابان‌های اصلی شهر و یا مراکز خرید شهر می‌روند با مشکلی به نام پارکینگ خودرو روبرو هستند که نیاز است مسئولان راهکاری اصولی برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

سرگردانی برای پارک خودرو

محمدذاکری، یکی از شهروندان مینابی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، اظهار کرد: سال‌هاست که نبود فضای مناسب برای پارک خودرو به دغدغه‌ای بزرگ برای مردم شهرستان میناب تبدیل شده است و روزانه تعداد زیادی برای پیدا کردن جای پارک مناسب وقت خود را در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف محل کار و زندگی‌شان هدر می‌دهند.

این شهروند مینابی بیان کرد: در حالی که پارکینگ برای خودروها در سطح شهر ایجاد نشده برای کارهای ضروری و روزمره باید خودرو خود را در خیابان‌ها پارک کنیم که اکثر واقع با جریمه از سوی پلیس مواجه ایم.

وی اضافه کرد: به علت نبود پارکینگ در مرکز شهر شهرستان میناب، مردم با مشکلات متعددی مواجه هستند و باید تدابیری اتخاذ شود که پارکینگ‌های متعدد برای راحتی مردم فراهم شود.

رسول قاسمی، یکی از رانندگان تاکسی بومی میناب نیز، اظهار کرد: نبود جای پارک مناسب در میناب سبب شده تا خیابان‌ اصلی این شهرستان صحنه حضور تعداد کثیری از خودروها باشد و که اکثر مواقع بخش زیادی از عرض خیابان را اشغال می‌کنند.

این راننده تاکسی در ادامه افزود: این ازدحام خودروها در خیابان سبب می‌شود تا عبور و مرور در خیابان های میناب با مشکل مواجه شود و شاهد افزایش ترافیک و کندی در عبور و مرور باشیم.

کوچه ها، پارکینگ دائمی خودرو ها

قاسمی با بیان اینکه کمبود پارکینگ به‌ویژه در معابری که کاربری تجاری و … دارند معضلی بزرگ که اغلب خیابان‌ها را به اشغال خودروهای بی‌حرکت در آورده است، گفت: در کوچه‌ پس کوچه‌های میناب هم از مزاحمت خودروهای پارک شده در امان نیست و‌ گاه امکان عبور از آنها غیرممکن می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: دوبل خوردوها در خیابان علاوه بر اینکه باعث ایجاد ترافیک مشکلاتی دیگر را مانند تصادف ممکن است ایجاد کند که وجود پارکینگ در شهرستان میناب یک نیاز است.

احداث پارکینگ‌های مناسب در میناب علاوه بر اینکه خیال شهروندان را برای پارک خودرو و تامین امنیت آن راحت می‌کند، بسیاری از مشکلات ترافیکی این شهرستان پرجمعیت را نیز کاهش می‌دهد.

هرچند که بخش خصوصی تاکنون تمایل لازم را برای ایجاد پارکینگ در میناب از خود نشان نداده اما ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد پارکینگ‌ مناسب در این شهرستان یک ضرورت است.

جانمایی مناسب برای احداث پارکینگ‌ مناسب در میناب موضوع دیگری است که باید به صورت ویژه انجام شود تا اجرای این طرح‌ها زمینه‌ساز رفع مشکلات شهروندان شود./هرمز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها