عدم آگاهی کاربران یکی از علل مهم وقوع جرایم سایبری



 صبح ساحل ، حوادث - رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا با بیان اینکه افزایش سواد رسانه ای باعث کاهش آسیب های فضای سایبری می شود، گفت: يكي از مهم‌ترين علل وقوع جرايم در فضاي مجازي عدم آگاهي كاربران است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «سيد كمال هاديانفر» درحاشیه بازدید از پليس فتا فرماندهي انتظامي استان هرمزگان گفت: در سال‌هاي اخير استفاده از فناوري‌هاي روز به سرعت افزايش داشته و اين موضوع باعث شده مجرمان سايبري با شگرد‌هاي مختلف از كاربران اينترنتي كلاهبرداري کنند.

وی افزود: در استان هرمزگان در سه ماهه اول سال جاري وقوع جرايم 33.56 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته كه با تلاش كارشناسان پليس فتا 98.99 درصد از جرايم در استان كشف شده است.

رئیس پلیس فتا ناجا خاطر نشان كرد: برداشت غير مجاز از حساب با 34.17 درصد، مزاحمت‌هاي اينترنتي با 22.11 درصد و كلاهبرداري رايانه‌اي با 20.6 درصد در رتبه‌هاي اول تا سوم بوده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اينكه يكي از مهم‌ترين علل وقوع جرايم در فضاي مجازي عدم آگاهي كاربران مي‌باشد، بیان داشت: برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در سطح استان و اطلاع رساني از طريق رسانه‌هاي مختلف مي‌تواند كمك بسزايي در كاهش جرايم اينترنتي داشته باشد.

رئيس پليس فتا ناجا با اذعان به اینکه افزایش سواد رسانه ای باعث کاهش آسیب های فضای سایبری می شود،خاطر نشان كرد: كارشناسان پليس فتا بايستي با فناوري‌هاي نو ظهور آشنايي كامل داشته باشند تا بتوانند مجرمان سايبري را در دام قانون گرفتار کنند.

سردار هادیانفر در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا می‌باشد، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی اطلاع‌رسانی کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها