واکنش نمایندگان هرمزگان به بازداشت معترضین طرح انتزاع بخشی ازپارسیان

پنج روستای شهرستان پارسیان جزئی از استان هرمزگان است



صبح ساحل ، سیاسی - رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: بازداشت معترضین به طرح انتزاع بخشی از پارسیان و الحاق آن به استان فارس کاری غیرقانونی است.

احمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا،  اظهار کرد: پنج روستای شهرستان پارسیان که طرح انتزاع آن‌ها از استان هرمزگان و الحاقشان به استان فارس مطرح بود جزئی از استان هرمزگان هستند.

وی ادامه داد: رایزنی‌های لازم نیز در این خصوص انجام شده و وزارت کشور قول اصلاح این تصمیم غیر کارشناسی را داده است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در خصوص اقدام دادگاه لامرد مبنی بر صدور حکم علیه تعدادی از معترضین به طرح انتزاع بخشی از پارسیان و الحاق آن به استان فارس، تصریح کرد: بازداشت این افراد کاری غیرقانونی است و از دستگاه قضایی انتظار داریم این موضوع را پیگیری و حل کند.

مرادی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز چنین اتفاقی افتاده بود که با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده مشکل مرتفع شد، خاطرنشان کرد: از وزارت کشور انتظار داریم به‌عنوان شورای امنیت کشور به این موضوع ورود کرده و اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام دهد.

نماینده مردم غرب هرمزگان نیز به صدور حکم دادگاه لامرد واکنش نشان داد و گفت: کسانی که در برابر الحاق غیرکارشناسی بخشی از پارسیان اعتراض کرده بودند این دادگاه علیه‌شان حکم صادر نموده که این صدور حکم نامهربانی در حق آنهاست.

 به گزارش جنوب ایران، ناصر شریفی اظهار داشت: اقدام دادگاه لامرد غیرحرفه‌ای و بدون در نظر گرفتن زمینه‌ها و چرایی وضع موجود بوده است.

وی افزود: صدور حکم برای مردمانی که جرم‌شان دفاع از مطالبات به حق در مصوبه‌ای غیر منطقی و غیر کارشناسی به سرزمین دلدادگی شان می‌باشد نگاه نامهربانانه‌ای است.

نماینده مردم غرب هرمزگان تاکید کرد: متاسفانه مدیران بجای نهادن دست مهر و عاطفه بر شانه‌های مردم، خودشان بحران‌آفرینی کرده  و موجبات نگرانی و آزردگی خاطر آنان را فراهم می‌کنند، آنهم مردمی که طی 40 سال در عمل وفاداری، دلبستگی و مهرشان را نسبت به انقلاب و دستاوردها و داشته‌هایش به اثبات رسانیده‌اند.

شریفی گفت: نگران کردن مردم، موجب ایجاد حس بدبینی به نظام و انقلاب است همان کاری که دشمنان قسم خورده ما شبانه روز در حال طراحی و برنامه ریزی آن هستند.

وی گفت: مردم منتظر بودند تا کسانی که شبانه به حریم شان در استانی دیگر وارد و حرمت شکنی نمودند محاکمه شوند نه  کسانی که جرم‌شان دفاع از حق و حقوق خود آنهم فقط اعتراض به رفتار نسنجیده عده‌ای که شبانه از استانی دیگر آمده بودند تا هتک حرمت نمایند.

ناصر شریفی نماینده مردم غرب هرمزگان در پایان اظهار امیدواری کرد: امید است مردم فهیم، هوشیار و بیدار هرمزگان اجازه دست‌اندازی و بی‌حرمتی را به احدی نداده و شجاعانه از همبستگی‌شان دفاع و از رییس قوه قضاییه و مدیرکل دادگستری فارس انتظار دارند به این موضوع مهم ورود و مانع از بروز تنش، نگرانی و اضطراب در میان مردم هرمزگان شوند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها