برداشت خرمای پیارم از نخلستان‌های حاجی آباد آغاز شد



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از آغاز برداشت خرمای پیارم از 2 هزار و 200 هکتار از نخلستان های این شهرستان خبرداد.

مهدی عباسپور ، میزان تولید خرمای شهرستان حاجی آباد در سال 96 را 26 هزار تن اعلام و پیش بینی کرد: این میزان تولید در سال جاری به 26 هزار و 250تن برسد.

وی ابراز داشت: سطح زیر کشت نخیلات در حاجی آباد 5 هزار و 500 هکتار است که در مقایسه با سال گذشته 100 هکتار افزایش داشته است و بیشتر این افزایش نیز مربوط به کشت خرمای پیارم است.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: از مجموع سطح زیر کشت خرمای این شهرستان 4 هزار و 200 هکتار دارای درختان بارور و یکهزار و 300 هکتار نیز غیر بارور هستند.

به گفته عباسپور، سطح زیر کشت پیارم در شهرستان حاجی آباد 2 هزار و 400 هکتار است که یکهزار و 400 هکتار دارای درختان بارور با میانگین تولید 6 هزار و 100 کیلوگرم است.

وی تصریح کرد: میزان برداشت پیارم از سطح نخلستان های حاجی آباد با توجه به افزایش سطح زیر کشت درختان بارور و افزایش میزان تولید حدود 5 درصد افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود از رقم 8 هزارو 250 تن در سال 96 به رقم 8 هزار و700 تن برسد.

این مسوول گفت: برداشت خرمای پیارم از اوایل مهر آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای روسیه، ترکیه، آفریقای جنوبی، کانادا، کلمبیا، نیوزلند و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

ارقام نخل های کشت شده در شهرستان حاجی آباد شامل پیارم، خاصویی، شاهانی، مضافتی، بیزو، خنیزی، فرکان، مرداسنگ، زاهدی، خارکلوت و بردیوار است.

وی بیان داشت: بیشترین نخلستان ‌های پیارم در دهستان ‌های سرچاهان، معدنوئیه، شهدادی، درآگاه و طارم، تزرج و اطراف شهر حاجی آباد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها