مدیرکل تعاون روستایی استان خبر داد:

آغاز خرید توافقی خرما در هرمزگان



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید توافقی خرما در شهرستان های این استان خبر داد.سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قیمت خرید «توافقی» محصول خرما براساس جلسات متعدد کارشناسی با شرکت نخلداران و برخی مسئولان شهرستان، تعیین شده است.

وی با اشاره به اهمیت خرمای پیارم در حاجی آباد گفت: نرخ هر کیلوگرم خرمای درجه یک پیارم هر 100دانه یک کیلو گرم 38 هزار تومان، درجه یک بدون ضایعات 125 دانه یک کیلو گرم 35 هزار تومان و خرمای قهوه ای معمولی 30 هزار تومان درجه سه که همان پستایی 15 هزار تومان تعیین شد.

وی افزود:خرمای مضافتی کیلویی 4500 تومان ، خاصوئی چسپ هشت هزار تومان، خاصوئی ریز 15هزار تومان، شاهانی چهار هزار تومان، سیاه بیز درجه یک هشت هزار تومان، خنیزی چهار هزار تومان، مرداسنگ چهار هزارو 500 تومان، خارکلوت پنج هزار تومان، بردیوار دو هزار تومان و خلص یک هزارو 200 تومان در شهرستان خریداری می شود.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: برداشت محصول خرما از نخل‌های این استان از اواسط خردادماه تا پایان مهرماه است به طوری‌که برداشت خرما از شهرستان میناب با رقم آل مهتری آغاز و در نهایت در شهرستان حاجی‌آباد با برداشت ارقام پیارم و هلیلی به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: همه نخلداران در سراسر استان می‌توانند خرمای مازاد خود را از طریق اتحادیه ها یا شرکت های تعاونی روستایی بصورت توافقی به فروش برسانند.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: در حال حاضر 3 مرکز خرید در شهرستان های حاجی آباد، رودان و بندرعباس به منظور خرید خرمای نخلداران هرمزگانی مهیا و اماده خرید است.

هرمزگان با عملکرد چهار و نیم تن در هکتار و برداشت 138 هزار تن مقام پنجم تولید و 32هزار هکتار نخلستان رتبه دوم سطح زیر کشت نخلستان‌های کشور را دارد.

 استان هرمزگان یکی از استان های مهم تولید خرما در کشور محسوب می شود و نخلداران و باغداران این استان این روزها مشغول برداشت و عمل آوری محصولات خود هستند.

سیروس اسدپور مدیر کل تعاون روستایی استان هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد:خرما به عنوان یکی از سوغات هرمزگانی ها به مردم ایران محسوب می شود و با توجه به اینکه بخشی از مردم ساکن در این استان مهاجر ، مسافر و میهمان هستند آن را خریداری کرده و برای اقوام ، خویشان و دوستان خود به سوغات می برند. خرمای هرمزگان از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار است و قیمت آن نیز نسبت به برخی استان ها مناسب و پایین تر است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها