فرمانده انتظامی استان:

توقیف خودروهای اختلاگران چهارشنبه سوری تا پایان نوروز



 

«سال 97، سال پرتلاش و موفقی برای پلیس هرمزگان بوده است و این  را از آمار  کشفیات، جرایم خشن ، زمین گیر شدن باندهای مختلف، دستگیری اراذل و اوباش  و جانباختگان سانحه جاده ای و...می توان به صراحت فهمید». 

این مطلب را فرمانده انتظامی استان هرمزگان دیروز در جمع خبرنگاران بیان کرد و گفت: هر پرونده ای که به دست نیروهای ما رسیده بدون استثنا پی گیری شده و به نتیجه رسیده است. سردار «عزیزاله ملکی با بیان اینکه در این مدت در زمینه ترافیکی و حوادث جاده ای درون و برون شهری نیز وضعیت خوب و قابل قبولی را شاهد هستیم افزود:  طی سال جاری در حوزه پلیس راه شاهد کاهش 6 درصدی متوفیان و کاهش 15 درصدی مصدومان تصادفات بوده ایم، همچنین در حوزه راهور، مصدومان تصادفات یک درصد کاهش و متوفیان تصادفات 16 درصد افزایش داشته است.

 انهدام 62باند کلان قاچاق کالا

فرمانده انتظامی استان  به کشف 958میلیارد تومان انواع کالای قاچاق با افزایش 66 درصدی طی سال جاری در سطح استان اشاره ای کرد که پلیس  با تلاش شبانه روزی ، اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح های پاک سازی نقاط آلوده 4 هزار و 858 دستگاه خودرو و 170 فروند شناورحامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کرد.

سردار ملکی از کشف مجموعا 958 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق نیز سخن گفت که  این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.وی با تأکید بر انهدام 62باند کلان قاچاق کالا،گفت: امسال  تعداد پرونده های قاچاق بالای صد میلیون تومان 612 فقره و پرونده های زیر صد میلیون تومان 5هزار و 940 فقره بوده که 5هزار و 946 متهم در این زمینه دستگیر شدند. 

 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان

فرمانده انتظامی استان، گریزی زد به آمار مواد مخدر  و گفت: در این مدت بیش از 60 تن انواع مواد مخدر کشف و 835 دستگاه خودرو در بحث حمل و قاچاق مواد افیونی توقیف شد.

سردار ملکی از دستگیری سه هزار و 398 قاچاقچی مواد مخدر ، دوهزار و 341 خرده فروش وجمع آوری  29 هزار و 188 کارتن خواب از سطح استان خبر داد.وی با اشاره به اجرای 678 طرح پاکسازی نقاط آلوده به قاچاق مواد مخدر در سطح استان اظهار داشت: در سال جاری 12 مورد درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در استان رخ داده که تعداد 3 نفر از قاچاقچیان طی این درگیری ها به هلاکت رسیده اند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: طی این مدت با تلاش مأموران در سرقت های به عنف 36درصد، مغازه 10درصد، موتورسیکلت 22درصد و کیف قاپی 26 درصد کاهش داشته ایم.

 افزایش جرائم سایبری

رییس پلیس هرمزگان در ادامه به وقوع جرائم سایبری در استان پرداخت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 78.15 درصد افزایش داشته که 94.52 درصد جرائم توسط کارشناسان فتا منجر به کشف شده است.

سردار ملکی،تعداد متهمان دستگیر شده در زمینه جرائم رایانه ای 32.69 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که 84 درصد مرد و 16درصد زن دانست.

 پلمپ دو هزار و 79 واحد صنفی متخلف

فرمانده انتظامی استان،به بازدید 122 هزار و 220 واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس  اشاره داشت که با با 78 هزار و 299 واحد صنفی متخلف برخورد لازم صورت پذیرفته و دو هزار و 79 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.سردار ملکی با اذعان به اینکه مجموع تماس شهروندان با دفاتر نظارت همگانی پلیس 16 هزار و 549 فقره بوده است، افزود: از این میزان تماس یک هزار و 42فقره تماس پیشنهاد، 2هزار و 663فقره تقدیر از عملکردپلیس، 8هزار و 73 فقره راهنمایی و ارشاد از سوی پلیس، 212 فقره شکایت از عملکرد پلیس و در نهایت 4هزار و 559 فقره تماس انتقاد از عملکرد پلیس بوده است.

 مصالحه   71درصد پرونده های ارجاعی 

فرمانده انتظامی هرمزگان  با اشاره به کاهش یک درصدی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی طی سال جاری،گفت: طی این مدت تعداد 331 هزار و 365 فقره تماس با مرکز فوریت های پلیسی حاصل که از این میزان، 132هزار و 334 فقره عملیاتی، 208هزار و 677فقره منجر به راهنمایی و 7هزار و 435 فقره غیر قابل رسیدگی بوده است.سردار ملکی با اذعان به اینکه 71درصد پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها منجر به مصالح گردیده، خاطر نشان کرد: پلیس با آمادگی کامل و صد در صدی به استقبال سال جدید می رود تا نظم، امنیت و آرامش مثال زدنی در استان را شاهد باشیم.

 کشف 24 تن ماده محترقه در قشم

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص چهارشنبه سوری  گفت: نیروی انتظامی استان آمادگی کامل را برای چهارشنبه آخر سال دارد، پلیس موافق شادی و نشاط مردم است اما با اختلال در نظم عمومی و امنیت به شدت برخورد می کند.سردار ملکی تاکید کرد: خودروهای افراد مزاحم در شب چهارشنبه سوری توقیف می شود و تا پایان نوروز آتی عودت نمی شود.

وی به کشف  24 تُن انواع ماده محترقه در آستانه چهارشنبه آخر سال و جشن های پایانی سال با تلاش ماموران پلیس در قشم خبر داد و ارزش ریالی این محموله 120 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:  درهمین ارتباط 3 نفر نیز دستگیر شدند.

سردار ملکی  ادامه داد: در  یک ماه گذشته 55 تن مواد محترقه در مبادی رسمی و غیر رسمی  کشف شد که 24 تن آن  مربوطه به قشم از طریق مبادی غیر رسمی  بوده است.

 خدمات رسانی هشت هزار نیرو پلیس

 فرمانده انتظامی استان  به رزمایش خودروی یگان های انتظامی، خدماتی و امدادی طرح نوروزی در بندرعباس (صبح  دیروز  بیست و پنج اسفند ماه) گفت: تلاش پلیس بر این است که در طول نوروز با هشت هزار نیرو در حوزه های مختلف انتظامی، نظارتی، اطلاعاتی، مواد مخدر و غیر آن به نحو احسن خدمات رسانی کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها