رونمایی از اپلیکیشن شرجی و نمایشنامه موغلی پنا




آئین رونمایی نمایشنامه موغلی پنا و اپلیکیشن شرجی نخستین نرم‌افزار تخصصی فرهنگ و هنر هرمزگان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پلاتو آفتاب بندرعباس برگزار شد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه خوشحالم که شاهد حضور جمعیت پرشور جهت رونمایی دو اتفاق بزرگ در فرهنگ و هنر هرمزگان هستم، افزود: نمایش موغلی پنا همان‌طور که سال گذشته در اجرای خود با استقبال گسترده علاقه‌مندان همراه شد این بار در اقدامی تحسین‌برانگیز از سوی کارگردان این نمایش، شاهد انتشار نمایشنامه آن هستیم.

حسین کریمی با اشاره به اینکه باید هنرهای نمایشی استان هرمزگان در این مسیر گام بردارند، خاطرنشان کرد: اینکه تنها به اجرای یک نمایش بسنده نکنیم و بتوانیم از ابزارهای مختلف فرهنگی برای انعکاس اندیشه و هنر خود استفاده کنیم خود اقدام بزرگی است که در نمایش موغلی پناه شاهد آن هستیم و امیدوارم ازاین‌پس شاهد برگزاری مراسم‌های این‌چنینی بیشتری باشیم.


وی در ادامه با بیان اینکه رونمایی از اپلیکیشن شرجی به‌عنوان نرم‌افزاری تخصصی در وادی فرهنگ و هنر هرمزگان دیگر موضوعی است که سبب جمع شدن امروزمان شده است، اضافه کرد: تیم شرجی با استفاده از جوانان علاقه‌مند، متعهد و توانمند در عرصه فرهنگ و هنر طی سالیان گذشته توانسته بود فعالیت‌های خوبی انجام دهد.


کریمی با اشاره به اینکه طی ماه‌های گذشته مجله آنلاین شرجی با برگزاری سلسله نشست‌هایی با انجمن‌های فرهنگی هنری سعی در گسترش فعالیت‌های خود داشت، عنوان کرد: انجمن هنرهای نمایشی حمایت خود را از این مجموعه اعلام و امیدوارم با رونمایی از این اپلیکیشن و خدمات‌رسانی‌های مختلف از طریق آن بتوانیم ازاین‌پس در زمینه فرهنگ و هنر علاوه بر تولید محتوا جذاب شاهد آسانی دسترسی شهروندان به تولیدات فرهنگی و هنری هرمزگان باشیم.وی با بیان اینکه جمع‌آوری بانک اطلاعاتی جامعه فعال تئاتر هرمزگان از مهم‌ترین اقداماتی است که در جهت ماندگار و ثبت کردن زحمتکشان این عرصه در سال جاری در حال انجام است، اظهار کرد: سعی داریم با همکاری تیم شرجی برنامه‌های خود را به شیوه نوین اجرا کرده و به سمت حرفه‌ای شدن امورات انجمن هنرهای نمایشی پیش برویم.


رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان در پایان گفت: این انجمن تیم شرجی را به‌عنوان بازویی توانمند در کنار خود می‌بیند و از قابلیت‌های آن در جهت اعتلای هنرهای نمایشی استان هرمزگان استفاده خواهد کرد.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: علیرضا داوری از همکاران شایسته و توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان است و خوشحالم برای این رونمایی کتاب این فرد دورهم جمع شدیم.


رضا کمالی زرکانی افزود: رونمایی از انتشار یک نمایشنامه جای خوشحالی و توفیق دارد و هرکس در استان هرمزگان دست‌به‌قلم بگیرد جای خوشحالی دارد و به‌طور حتم موردحمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خواهد بود.
وی با بیان اینکه با نمایش موغلی پنا آشنا هستم، اضافه کرد: این نمایش در زمان اجرای خود مورد استقبال مردم قرار گرفت که نشان‌دهنده اجرای خوب هنرمندان و کارگردانی مطلوب داوری است.
کمالی زرکانی در ادامه با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن شرجی، تصریح کرد: این نرم‌افزار کاربردی را مشاهده کردم که از قابلیت‌ها و صفحات بسیار خوبی بهره می‌برد که به‌طور حتم به کمک اعتلای فرهنگ و هنر استان هرمزگان خواهد آمد.


این مقام مسئول اضافه کرد: این نرم‌افزار هنرمندانه و با قابلیت‌های فنی بالاست و فکر می‌کنم بسیاری از نیازهای فرهنگ و هنر استان هرمزگان از این طریق قابل‌دسترسی و برکات آن برای فرهنگ و هنر هرمزگان خواهد بود.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد تیم خلاق شرجی بتواند از طریق این نرم‌افزار خدمات قابل‌عرضه فرهنگ و هنر هرمزگان به شهروندان را از این طریق پوشش دهد و یاری گر جامعه فرهنگ و هنر استان باشد.
در ادامه نویسنده و کارگردان نمایش موغلی پنا افزود: این نمایش با نگاهى به “خانه برناردآلبا” فدریکو گارسیا لورکا در ۶٠صفحه به چاپ رسیده است.


علیرضا داوری با بیان اینکه این نمایشنامه توسط گروه تئاتر آیینه جنوب سال ۱۳۹۶ با حضور بازیگران مطرح تئاتر هرمزگان در شهرهای مختلف هرمزگان و سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و چهارمین جشنواره تئاتر آیینی سنتی ارغوان بهبهان به روی صحنه رفت، تصریح کرد: نمایش موغلی پنا یکی از نمایش‌های شاد زنان روستاهای شهرستان رودان است. موغلی پنا را زنان سرخوش و سر و زبان‌دار و زنده‌دل در مجالس، دور از چشم مردان اجرا می‌کنند.
وی تصریح کرد: نمایش موغلی پنا یک مرور و یادآوری توأم با اقتدار، برنامه‌ریزی و هدفمند از نقش و حضور زن در خانواده است که با تکرار آن در مجالس زنانه به‌نوعی قدردانی از نقش زن در درون این طیف می‌پردازد و برای دخترانی که حضور دارند و هنوز ازدواج‌نکرده‌اند نوعی آینده‌نگری شیرین را تداعی می‌کند.


داوری در پایان گفت: انتشار این نمایش به‌عنوان یک کتاب برای ثبت آن و نشر و گسترش فرهنگ و هنر این دیار بوده است.
همچنین مدیر مجله آنلاین شرجی در این مراسم ضمن تقدیر از حمایت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، افزود: خوشبختانه با دریافت مجوزهای قانونی توانستیم علاوه بر فعالیت‌های سابق خود به سمت تولید و انتشار اپلیکیشن شرجی به‌عنوان نخستین نرم‌افزار تخصصی فرهنگ و هنر هرمزگان گام برداریم.


محمدجواد رسولی با بیان اینکه در این نرم‌افزار سعی کردیم تمامی خدمات فرهنگی و هنری استان هرمزگان را پوشش دهیم، اضافه کرد: مقوله‌هایی همچون موسیقی، تئاتر، سینما، کنسرت، کتاب و داستان، فروش آثار صنایع‌دستی و آلات موسیقی هرمزگان، فروش کتاب و آلبوم موسیقی هنرمندان هرمزگان، بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان هرمزگان، آخرین اخبار، اطلاعیه رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری، روزنامه‌های محلی، مسابقات و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری و ده‌ها موضوع دیگر در این نرم‌افزار گنجانده‌شده است.
وی با اشاره به اینکه این نرم‌افزار در دو سیستم‌عامل اندروید و IOS قابل‌استفاده است، عنوان کرد: علاقه‌مندان جهت استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند به آدرس WWW.SHARJI.ME مراجعه کرده و با دریافت این نرم‌افزار از خدمات آن بهره کافی را ببرند.
مدیر مجله آنلاین شرجی با بیان اینکه تیمی حرفه‌ای با هزینه شخصی و بدون هیچ چشمداشت مالی و معنوی ماه‌ها بر روی این نرم‌افزار کارکرده است، ابراز کرد: امیدوارم با حمایت انجمن‌های فرهنگی و هنری استان هرمزگان بتوانیم با جامعیت بخشی به این نرم‌افزار کمکی در مسیر توسعه فرهنگ و هنر هرمزگان کنیم.رسولی با اشاره به قابلیت‌های جدید سیستم بلیت‌فروشی آنلاین نرم‌افزار شرجی، تصریح کرد: دیگر نیاز به حمل‌ونقل امکانات پیچیده برای فروش و تأیید بلیت علاقه‌مندان به اماکن فرهنگی نیست و با نصب این نرم‌افزار بر روی تلفن همراه می‌توان به‌راحتی ورود مردم به اماکن را تسریع بخشید.


وی در پایان با بیان اینکه شرجی خود را در بلیت‌فروشی آنلاین کنسرت‌های هرمزگان، شماره‌گذاری صندلی‌ها، پخش آنلاین صوتی و تصویری کنسرت در بندرعباس، تولید محتوای ویدئویی و پخش آنلاین برنامه‌ها از فضای مجازی در استان هرمزگان اولین می‌داند، از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، انجمن‌های هنرهای نمایشی و موسیقی استان هرمزگان و شرکت ایرانیان فیلم خلیج‌فارس تقدیر و تشکر کرد.
لازم به ذکر است، در این مراسم گروه موسیقی معبد به سرپرستی امیر کامیابی به اجرای سه ترانه پرداخت و از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از علیرضا داوری تقدیر به عمل آمد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها