دوراهی ایسینی قلب شکوفایی هنرمندان هرمزگان/ از هفته فرهنگی تا نمایشگاه صنایع دستی



به گزارش صبح ساحل این برنامه با هدف جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان آغاز شد. .هفته فرهنگی ایسینی شامل برنامه‌هایی مانند نمایش فیلم، نمایش خیابانی، اجرای موسیقی و کارگاه‌های آموزشی در حوزه ادبی و هنری است.
محمد حمزوی، مدیر اجرایی فرهنگسرای ایسینی در این خصوص گفت: دومین سالی است که ما درحال برگزاری هفته فرهنگی دوراهی ایسینی هستیم و باتوجه به اتفاقات خوبی که در سال قبل رقم خورد ما مجاب شدیم که امسال هم این برنامه را مجددا برگزار کنیم. این برنامه همانطور که از اسمش پیداست برنامه ای فرهنگی است که در یکی از فرهنگسراهای محله‌ دوراهی ایسینی درحال برگزاری است.
وی تصریح کرد: دوراهی ایسینی مرکز شکوفایی هنرمندان بزرگی و نامی استان از جمله استاد قنبر راستگو، رضا صادقی، اسحاق احمدی، رضا دریایی و در عزیزانی که در هنر استان مطرح هستند می‌باشد؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم این برنامه را به پاس زحمات این پیشکسوتان در همین محله برگزار کنیم.
حمزوی ادامه داد: باتوجه به معرفی شهر بندرعباس به عنوان شهر خلاق در یونسکو ما تصمیم گرفتیم در کنار برگزاری این برنامه، نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه صنایع دستی هرمزگان در کنار فرهنگسرا برپا کنیم که از همشهریان عزیز دعوت می‌کنم که برای دیدن این صنایع به این نمایشگاه مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه هفته فرهنگی که سال قبل برگزار شد نوعی آزمون و خطا به منظور نمایش دادن ظرفیت فرهنگسرا به مردم بود عنوان کرد: برنامه سال قبل تجربه ای شد تا به برگزاری هرچه بهتر این برنامه به ما کمک کند و با توجه به این‌که در تابستان برگزار شده بود گرمای هوا باعث آزار مخاطبان می‌شد امسال تصمیم گرفتیم هفته فرهنگی را در ماه‌های خنک سال برگزار کنیم.
مدیر اجرایی فرهنگسرای دوراهی ایسینی در ادامه گفت: تفاوت برنامه امسال با سال قبل در ایجادغرفه هایی در بیرون سالن به منظور نمایش توانمندی‌های بانوان و اخالی سخت‌کوش دوراهی ایسینی و شهر بندرعباس است.
وی با اشاره به اینکه این همایش کاملا رایگان میباشد و محدودیت سنی ندارد گفت: در این برنامه هنرمندان زیادی به اجرا و آموزش می‌پردازند که از افراد به نام اهالی هنر هرمزگان هستند و به دلیل محدودیت زمان و برنامه ها، تعداد زیادی از هنرمندان خواستار برگزاری مجدد این برنامه در دیگر فرهنگسراها شدند.
حمزوی در پایان از شهرداری بندرعباس و ریاست سازمان بابت تلاش برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تشکر کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها