ثبت روزانه 8 طلاق در هرمزگان



مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: در 9 ماهه سال جاری ثبت طلاق ها میانگین در ماه 254 و روزانه 8 واقعه بوده است.

به گزارش صبح ساحل به نقل از  موج  داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان گفت: در 8 ماهه سال جاری دو هزار و 288 واقعه طلاق به ثبت رسیده و نرخ طلاق نسبت به جمعیت در استان 7/1 در هزار نفر است.

*ثبت روزانه 8 طلاق در هرمزگان

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری ثبت طلاق ها میانگین در ماه 254 و روزانه 8 واقعه بوده است، افزود: 48 درصد از کل طلاق های هرمزگان در مرکز استان به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان ادامه داد: 14 درصد زوجین دوام زندگی کمتر از دو سال داشته اند و در مجموع 38 درصد طلاق ها مربوط به 5 سال اول زندگی مشترک بوده است.

*محمد و فاطمه همچنان در صدر فهرست 

وی با اشاره به اینکه نام محمد و فاطمه همچنان در صدر فهرست بیشترین فراوانی نام های انتخاب شده از سوی والدین قرار دارد، تشریح کرد: نام های محمد، علی، زهرا و فاطمه بیشترین درصد فراوانی را در سالیان متمادی بین نام های زنان و مردان به خود اختصاص داده اند؛ به ویژه نام فاطمه که که در انتخاب آن در کل این سال ها در مرتبه اول نام های زنان بی همتا و یکه تاز بوده است.

شایان ذکر است؛ در 9 ماهه سال جاری بیشترین فراوانی نام های انتخاب شده پسران مربوط به محمد، علی، حسین، امیرعلی و امیرحسین و 5 فراوانی اول نام دختران فاطمه، زهرا، مریم، زینب و فاطمه زهرا است.

*ثبت احوال هرمزگان رتبه برتر در اجرا کارت هوشمند ملی

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان هرمزگان جز اولین استان ها در نصب و راه اندازی و بهره برداری از ایستگاه های کاری کارت ملی هوشمند در کشور بوده است، خاطر نشان کرد: ثبت احوال هرمزگان موفق شده است رتبه برتر کشوری در اجرا و پیشبرد کارت هوشمند ملی کسب کند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 280 ایستگاه کاری با ظرفیت روزانه 6 هزار نفر جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند فعال است که از این تعداد 81 ایستگاه کاری فعال در ادارات ثبت احوال  استان و تعداد 149 ایستگاه کاری فعال در دفاتر پیشخوان در اقصی نقاط استان فعال هستند.

گفتنی است؛ تعداد 50 ایستگاه کاری ادارات پست در سطح استان جهت ثبت نام و ارائه خدمات کارت ملی هوشمند به شهروندان در سطح استان فعال هستند.

*تحویل یک میلیون و 18 هزار و 583 کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان در خصوص عملکرد این سازمان در بحث کارت ملی هوشمند اینگونه تشریح کرد: از ابتدای طرح تا پایان آذر ماه سال جاری تعداد یک میلیون و 174 هزار و 828  نفر درخواست کارت ملی هوشمند  در استان اخذ و تعداد یک میلیون و 28 هزار و 961 کارت صادر شده است.

وی گفت: جمعیت واجد الشرایط استان تعداد یک میلیون و 295 هزار و 246 نفر است که تعداد 90 درصد جمعیت نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند.

صادقی در پایان افزود: از ابتدای طرح تا پایان آذر ماه سال جاری تعداد یک میلیون و 18 هزار و 583 کارت به متقاضیان تحویل داده شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها