معاون قوه قضائیه:

خط قرمز در مبارزه با زمین‌خواری و فساد وجود ندارد



به گزارش صبح ساحل، ذبیح الله خدائیان روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دیلم استان بوشهر افزود: مبارزه با زمین‌خواری یک تکلیف همگانی است و در شهرستان دیلم مطالبه مشترک مردم و مسئولان است.

وی اظهارداشت: همه متولیان اعم ادارات و نهادهای مسکن، منابع طبیعی، امور اراضی، نیروهای انتظامی و نظامی، دادگستری و فرمانداری باید دست در دست هم بدهند و علاوه بر پیگیری با متجاوزان برخورد قاطع شود تا فرصت طلبان عبرت بگیرند.

خدائیان گفت: رئیس قوه قضائیه از بدو مسئولیت همه تکالیفی که از سوی مقام معظم رهبری به وی محول شده یکی پس از دیگری عملی می‌کند زیرا خیلی از مسئولان بیشتر صحبت می‌کنند و عملی انجام نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام قضایی یکی از برنامه‌های مهم  دارای اولویت درقوه قضاییه است، افزود: در این راستا مبارزه با مفاسد باجدیت پیگیری می‌شود و اگر کسی مرتکب فساد باشد چه در درون قوه قضاییه و چه بیرون و یا توسط مسئول عالی‌رتبه و فرد عادی با همه یکسان برخورد و به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

معاون قوه قضاییه بیان کرد: در این راستا و در مدت کوتاه اقدام‌های موثری انجام که موجب رعب و وحشت در دل مفسدان و رضایت‌مندی مردم فراهم شده‌است.

وی گفت:  رئیس قوه قضاییه در این راستا تاکید دارند که نباید این برنامه‌ها به صورت مقطعی انجام شود و در طول سال و به صورت مستمر باشد.

خدائیان به مزایای طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در کشور  از تجاوز به اراضی ملی، سواحل، منابع طبیعی و حریم‌ها جلوگیری می‌شود و  در زمان  تصمیم‌گیری روی یک زمین، نیاز به استعلام از چندین مرجع نیست و هر مسئولی می‌تواند به آن قطعه دسترسی داشته باشد و به اختلافات موجود بین دولت و مردم پایان داده می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: طرح کاداستر در توسعه زیرساخت‌ها نقش اساسی و محوری دارد.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد  اراضی استان بوشهر یا  منابع ملی یا متعلق به دولت است.

معاون قوه قضاییه بر خدمت‌رسانی بی منت به مردم تاکید کرد و گفت: مسئولیت‌های  ما  امانت است و وظیفه داریم بدون منت در خدمت رسانی به مردم خود را خادم آنان که بزرگ‌ترین سرمایه نظام هستند بدانیم.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمال استان بوشهر واقع است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها