آخرین آمار کرونا در کیش/ 22 بیمار بستری هستند



رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تاکنون ۳۴۷ نفر در جزیره کیش به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر ۱۴ بیمار در نقاهتگاه حضور دارند و ۲۲ بیمار هم در بیمارستان این جزیره بستری هستند.
به گزارش صبح ساحل، دکترمحمدرضا رضانیا افزود: از این تعداد حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد این افراد به‌صورت سرپایی درمان شدند، تا امروز ۵ نفر براثر کرونا در کیش فوت کرده‌اند.
به گفته‌ی وی، در حال حاضر در بیمارانی که سرپایی درمان می‌شوند میزان بستری در حال افزایش است، یعنی ابتدا آنها بدون علامت هستند اما پس از چند روز نیاز به بستری پیدا می‌کنند.
رضانیا اضافه کرد: طی دو هفته‌ی اخیر ۱۸۱نفر مبتلای جدید به کرونا داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته‌‌ی آینده مجموع مبتلاشدگان به ۵۵۰ نفر برسد.
وی عنوان کرد: ظرفیت بستری همزمان ۸۰ نفر را در بیمارستان کیش داریم، اما خط بحران را ۵۰ نفر در نظر گرفتیم و اگر به این حد برسیم باید فکر اساسی کرد.
به گفته‌ی رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، در روز ‌به‌طور متوسط ۴۰ تا  ۶۰ نمونه از افراد گرفته می‌شود. با توجه به کمبود کیت‌های آزمایشگاهی و با اعلام ستاد مبارزه با کرونا شرایط برای تست کرونا تغییر کرده است
رضانیا افزود: در حال حاضر بیماری کرونا در کیش مستقر شده، به قشر خاصی مربوط نیست، بین کارمندان ادارات و شرکت‌ها، بانک‌ها و.. در حال گسترش است، از نظر تقسیم‌بندی موجود جزیره کیش در وضعیت قرمز است.
به گفته‌ی وی، هم‌اکنون افراد خیلی سریع‌تر مبتلا می‌شوند و به‌علت تعداد بالای مریض و نظارت ضعیف بر قرنطینه، افراد مبتلا رعایت نمی‌کنند و باید برای آن فکری کرد.
براساس آخرین آمار رسمی اعلام‌شده در ۲۱ خرداد ۹۹ و پیش از آنکه اعلام جزییات آماری کرونا در استان‌ها از سوی وزارت بهداشت متوقف شود، شمار مبتلاشدگان به کرونا در کیش ۸۸نفر بود و در این مدت (سه هفته) شمار مبتلاشدگان ۳برابر شده است. یعنی به‌طور متوسط در سه‌ هفته‌ی اخیر هرروز ابتلای ۱۲بیمار جدید در کیش مثبت اعلام شده است.
منبع:فارس
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها