محدودیت‌های کرونایی در فارس سخت‌تر می‌شود



جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه‌تر در شهرستان‌هایی که به لحاظ شیوع کروناویروس وضعیت قرمز دارند، خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، عبدالرضا قاسمپور چهارشنبه اول مرداد در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان فارس بیان کرد: در هفته سوم اعمال محدودیت‌های کرونا به سر می‌بریم و این محدودیت‌ها در استان سختگیرانه تر اعمال خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه هر گونه فعالیت اجتماعی در شهرستان‌های قرمز ممنوع است، از تشدید نظارت و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان‌ها خبر داد.

قاسمپور همچنین با اشاره به تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف در فارس، خاطرنشان کرد: از دو هفته پیش با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک در ادارات فارس برای کارکنان و مراجعان الزامی شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد مقابله با کرونا  راه‌اندازی «پویش من ماسک میزنم» در شهرداری شیراز را اقدامی ارزشمند و مفید در راستای ترویج فرهنگ استفاده از ماسک، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان و اضافه کرد: با توجه به بازرسی‌های انجام شده در ۲ بخش اداری و صنفی از ۱۰۲ دستگاه و سازمان ادار، ۱۸ دستگاه نواقص بهداشتی و ۲۵ دستگاه وضعیت متوسط و ۵۹ دستگاه وضعیت خوبی داشتند.

او با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام دستگاه‌های اجرایی فارس و ارگان‌ها، ادامه داد: این نظارت‌ها همچنان ادامه دارد و اگر سازمانی برای دومین بار مرتکب عدم رعایت بهداشت شوند مطابق قانون تخلفات اداری با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

قاسمپور اضافه کرد: از زمانی‌که ۸۲ اکیپ گشت ویژه کرونا در سراسر استان که ۱۲ تیم در کلانشهر شیراز و ۷۰ اکیپ در شهرستان‌های استان فعالیت خود را آغاز کردند، ظرف دو هفته اخیر ۱۴۲۳ مورد بازرسی انجام شده که در نتیجه این بازرسی‌ها ۸۳۵ مورد اخطار داده شده و ۴۹ مورد در شیراز پلمب شده است.

او اظهار کرد: همچنین در سراسر استان ۲۷ هزار و ۶۹۸ مورد بازرسی در ۳۵ شهرستان انجام شده که در نتیجه این بازرسی‌ها هزار و ۳۴ مورد تخلف ثبت و ۳۶۱ مورد پلمب داشتیم.

جانشین استاندار فارس در ستاد مقابله با کرونا همچینن از تداوم روند تعطیلی بوستان‌ها و نظارت شدید بر آن‌ها اطلاع داد و گفت: برنامه کنکور، تمام تجمعات در سراسر استان، مجالس ختم و عروسی در تالارها، سالن‌ها و حتی منازل لغو اعلام شد.

قاسمپور همچنین از لغو تمام همایش‌ها و کنفرانسها به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: برنامه‌های ماه محرم و سوگواری امام حسین (ع) قرار شد هیئت‌های مذهبی پیشنهادهای لازم را ارئه دهند و بعد در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها