کرونا در کیش؛‌ شمار فوتی‌ها به ۱۲ نفر رسید



سخنگوی شورای سلامت کیش از افزایش تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا به ۱۲ نفر در این جزیره خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا رضانیا گفت: متوفیان یک خانم ۶۹ساله و یک آقای ۷۹ساله بیمار مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان کیش با بیماری زمینه ای آسم و فشار خون بودند.

وی از مردم خواست تا جایی که می‌توانند در خانه بمانند  و جز موارد ضروری از منازل خودخارج نشوند.
 رضانیا افزود: مرتبا گفته می شود که احتمال ابتلای سالمندان به ویروس کرونای جدید زیاد است که البته درست است. اما این به این معنی نیست که فکر کنیم این ویروس با جوان ترها کاری ندارد و مختص افراد پیر است.

وی ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ ممکن است در سالمندان عوارض بیشتری بر جای بگذارد اما نباید فکر کرد که فقط قرار است آنها به این بیماری مبتلا شوند.
رئیس مرکز توسعه سلامت با بیان اینکه فوتی های امروز سالمندانی بودند که از طریق فرزندان خود مبتلا شده بودند، از مردم خصوصا جوانان خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم مواظب خود باشند هم والدین و هم سالمندانی که با آنها در ارتباط هستند.
وی با گلایه از اینکه بسیاری از افراد با وجود هشدارهای بسیار همچنان نسبت به زدن ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی بی توجه هستند و دانسته یا نادانسته -که البته در این شرایط و با حجم وسیع اطلاع رسانی ها- باید گفت دانسته و با آگاهی کامل اقدام به برگزاری مراسم های عروسی، عزا و دیگر تجمع ها و دورهمی ها و متاسفانه مصرف قلیان می کنند ، یاری‌گر  ویروس کووید ۱۹در افزایش شمار مبتلایان هستند.
سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: در شرایط فعلی که شاهد بالا رفتن تعداد موارد مبتلا و مرگ در مناطق مختلف استان هستیم و احتمال تماس با افراد آلوده علامت دار یا بدون علامت در جامعه بیشتر شده، باید تا حد امکان از حضور در اجتماع ها پرهیز کنیم.

 رضانیا افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته و طبق نظر کارشناسان و متخصصان بیماری های عفونی، تا زمانی که واکسن و داروی قطعی برای کرونا کشف نشود، این ویروس منحوس به جولان خود ادامه خواهد داد و در این شرایط تنها توصیه و شاید تنها راهی که بتواند ما را از ابتلا به کرونا محافظت کند، سپری کوچک اما قدرتمند و تاثیرگذار به نام ماسک است.
سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: البته ناگفته نماند زدن ماسک در شرایطی قدرتمند و تاثیرگذار خواهد بود که براساس استانداردها استفاده شود، نه اینکه یک ماسک را بارها و بارها استفاده کنیم و از آن انتظار محافظت داشته باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها