سخنگوی علوم پزشکی هرمزگان: برای انجام تست کرونا محدودیت و گروه‌بندی وجود ندارد



سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با وجود کاهش تدریجی موارد بستری و مرگ‌ومیر کرونا طی هفته‌های اخیر در هرمزگان، متاسفانه شاهد افزایش بستری شدن جوانان مبتلای بدحال هستیم که این نشان‌دهنده‌ی این است که برای درمان دیر اقدام کرده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، فاطمه نوروزیان اضافه کرد: هم‌اکنون در میان بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گروهی از سالخوردگان دیده می‌شود که اصلا از منزل خارج نشده‌اند، اما به‌واسطه‌ی رفت‌وآمد فرزندان یا نوه‌هایشان که قطعا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، به کرونا مبتلا شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: با توجه به سیر جدید اپیدمی، در حال حاضر از تمامی افرادی که علائم ابتلا را دارند و به مراکز بهداشت و درمان استان مراجعه می‌کنند تست گرفته می‌شود و دیگر گروه‌بندی‌های قبلی انجام تست فقط از افراد در معرض خطر، وجود ندارد.

نوروزیان توصیه کرد: افرادی که والدین و نزدیکان سالمند دارند، هنگام دید و بازدید حتما از ماسک استفاده کنند، چرا که اگر مبتلای بی‌علامت باشند ارتباط بدون ماسک در فضای سربسته می‌تواند سلامتی والدین‌شان را به خطر بیندازد و آنان را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها