سخنگوی قوه قضاییه:

حکم پدر رومینا اشرفی قابل تجدیدنظر است/ حکم قصاص«نوید افکاری» صادر شده است



سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت حکم پدر رومینا اشرفی توضیحاتی داد. همچنین درخصوص حکم نوید افکاری گفت: حکم قصاص صادر شده و حق اولیای دم است و خود فرد صحنه را بازسازی کرده و دادگاه او علنی بوده و وکیل داشته است و خودش اقرار کرده است.

به گزارش صبح ساحل، مادر رومینا اشرفی نوجوان 13 ساله تالشی که خرداد ماه امسال توسط پدرش به قتل رسید ، گفت: رای دادگاه برای همسرم تنها 9 سال و برای بهمن خاوری ( پسری که رومینا با او فرار کرده بود) دوسال حبس اعلام شده است. رعنا دشتی مادر رومینا اشرفی افزود: با وجود تاکیدات مقام‌های قضایی از "رسیدگی ویژه" به این پرونده، رای دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده‌ام انداخته است. من به این رای اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.

حکم صادر شده قابل تجدیدنظر و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است

غلامحسین اسماعیلی،  سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت حکم پدر رومینا اشرفی گفت: حکم صادر شده قابل تجدیدنظر و فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و بعد از قطعیت رسیدگی دیوان عالی کشور مشخص خواهد شد.سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت برگزاری دادگاه وحید خزائی گفت: تشخیص علنی یا غیر علنی بودن دادگاه با قاضی است و معمولا دادگاه پرونده‌های منافی عفت و اخلاق عمومی به صورت غیر علنی برگزار می‌شود.

نوید افکاری حکمش اعدام نیست، بلکه قصاص است

اسماعیلی درباره حکم نوید افکاری گفت: نوید افکاری حکمش اعدام نیست، بلکه قصاص است؛ گرچه ماهیت این دو یکی است، اما از نظر قانون با یکدیگر متفاوت است ، زیرا این فرد آدم کشته است.سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: آدمی بی گناه توسط افکاری کشته شده است و اگر افراد به دنبال اقدامی انسانی هستند، چرا کسی نمی‌گوید فردی که به قتل رسیده بی گناه بوده و در مقابل خانه‌اش به قتل رسیده است، این فرد خانواده دارد و چرا کسی از این خانواده داغدار صحبت نمی‌کند.

نوید افکاری کیست و جرمش چیست؟

ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷؛ حسن ترکمان از کارمندان سازمان آب منطقه‌ای شیراز در محله شاه داعی الله و مقابل درب منزل خود، با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.پس از وقوع قتل و با بازبینی دوربین‌های مدار بسته، با تلاش پلیس آگاهی، شخصی به نام نوید افکاری به‌عنوان متهم اصلی حادثه دستگیر شد. متهم نوید افکاری پس از دستگیری، در بدو تحقیقات اعلام می‌کند: مقتول را با دوستم تعقیب کردم و در حالی که من ترک موتور نشسته بودم با چاقو اقدام به قتل کردم.طبق اطلاعات به دست آمده، افکاری علاوه بر این قتل، به دنبال ترور یک فرد بسیجی نیز بوده که در نهایت موفق به اجرای نقشه‌اش نمی‌شود. همچنین این نکته نیز قابل توجه است که افکاری به همراه برادرش حبیب افکاری، از گردانندگان اصلی اغتشاشات گذشته بوده و برادرش در همان روز ها با یک کاتر، یکی از مأمورین نیروی انتظامی را زخمی کرده بود.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حکم قصاص صادر شده و حق اولیای دم است و خود فرد صحنه را بازسازی کرده و دادگاه او علنی بوده و وکیل داشته است و خودش اقرار کرده و اکنون برمبنای جنبه حق الناس، دادگاه حکم قصاص داده است، البته این حکم قابل فرجام خواهی بوده و در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته است و قضات دیوان حکم را بررسی کردند.سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن به دنبال فضاسازی است، گفت: ما به ناچار مستندی از اقرار خود افکاری و بازسازی صحنه قتل توسط او را منتشر کردیم که در آن خودش توضیح داد چگونه مقتول را به قتل رسانده است.وی با بیان اینکه ما برای دشمن شأن قائل نیستیم، گفت: به احترام شهروندان خودمان تاکنون بخشی از مستندات پرونده را منتشر کردیم و مستندات دیگری هم در اختیارمان است.

اسماعیلی گفت: برخی از چهره‌های مشهور تا خبری می‌شنوند بدون اینکه چیزی بدانند اظهارنظر می‌کنند؛ انگار قسم خورده‌اند در همه چیز ورود کنند، بدون اینکه تخصصی یا اطلاع درستی داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها