شناور زیرآبی نجف پس از تعمیرات به ناوگان حمل ونقل دریایی پیوست



معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه شناور زیرآبی نجف پس از تعمیرات اساسی درسرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی، به چرخه حمل ونقل دریایی کشور پیوست، گفت: شناور نجف اعزامی از بندر بوشهر که زمان داکینگ (ورود به حوضچه خشک ) آن فرا رسیده بود، بعد از تهیه نقشه استقرار شناور و انجام بلوک چینی در ۲۲ مردادماه بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی مستقر  و تعمیرات زیرآبی آن آغاز  شد. 

به گزارش صبح ساحل، محمد رضا پوررجبی روز یکشنبه در آیین به آب اندازی این شناور افزود: شناور نجف اعزامی از بندر بوشهر که زمان داکینگ (ورود به حوضچه خشک ) آن فرا رسیده بود، بعد از تهیه نقشه استقرار شناور و انجام بلوک چینی در ۲۲ مردادماه بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی مستقر  و تعمیرات زیرآبی آن آغاز  شد. 


وی با اشاره به توان اجرایی متخصصان سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تعمیرات اساسی شناورهای فعال در چرخه حمل و نقل دریایی اظهارداشت:  تعمیرات این شناور  در مدت زمان ۳۱روز انجام و بامداد امروز یکشنبه۲۳ شهریور ماه به آب اندازی شد.


معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: این شناور به طول ۲۷ متر، عرض هشت متر و آبخور سه متر تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی است و جهت عملیات پهلودهی، جداسازی، همراهی کشتی‌ها و همچنین در عملیات‌های اطفای حریق درگستره آبی استان بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

تعمیر 11 فروند شناور خدماتی


پوررجبی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز ۱۱ فروند شناور خدماتی در مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی، پس از انجام تعمیرات در چرخه 
خدمات حمل و نقل دریایی قرار گرفته که انجام این مهم اقدام موثری در جلوگیری از خروج  ارز دارد.
وی ابرازداشت: اداره تعمیرات و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص قابلیت تعمیرات اساسی و زیرآبی انواع شناورها را داراست.


سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی توان اسقرار انواع شناور از قبیل یدک کش، لندینگرافت، بارج  و شناور با طول ۷۰ عرض ۱۵ متر و آبخور پنج متر جهت تعمیرات انواع لایروب های کاترساپلای بوت و شناورهای صیادی برخوردار  است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها