«زنگنه» از مجلس کارت زرد گرفت



نمایندگان مجلس توضیحات وزیر نفت درباره علت عدم بهره برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی را قانع کننده ندانستند.

به گزارش صبح ساحل، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان از بیژن زنگنه درباره علت عدم بهره برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

پس از استماع صحبت‌های زنگنه، نماینده مردم دشتستان، گفت: از توضیحات وی قانع نشده و خواستار آن شد که پاسخ‌های وزیر به رأی نمایندگان گذاشته شود.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۸۷ رأی موافق، ۱۲۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه علنی توضیحات وزیر نفت را قانع کننده ندانستند و به وی کارت زرد دادند.

رضایی: علت عدم تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی رسیدگی حقوقی شود

ابراهیم رضایی در تشریح سوال خود از وزیر نفت درباره علت عدم بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی، گفت: پارس جنوبی یکی از ارزشمندترین نقاط کشور است که بزرگترین میدان گازی مشترک با قطر را شامل می‌شود و ارزش اقتصادی آن حداقل ۶۰ درصد تولید ناخالص ملی است.

وی بیان کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی پروژه ملی با ارزشی است که معادل دو فاز پالایشگاهی را شامل می‌شود و قرار بود با افتتاح آن ۵۶ میلیون متر مکعب گاز در میعانات گازی به ظرفیت کشور اضافه شود و باید در سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسید اما هنوز تکمیل نشده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنگنه در آغاز فعالیت‌ خود در وزارت نفت این پروژه را از اولویت خارج کرد، گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی رکورددار تأخیر در اجرای یک فاز گازی در ایران است که دلیل آن هم تصمیمات نادرست مدیریتی است.

رضایی با اشاره به اظهارات زنگنه درباره علت تاخیر در تکمیل این پروژه، گفت: وزیر نفت ضعف پیمانکار را عامل تاخیر در اجرای پروژه عنوان کرد در حالی که وی مدیرعامل پروژه و دارای وظیفه خطیر هدایت پروژه بوده و نباید این مسئولیت را به گردن دیگران بیاندازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاخیر در اجرای فاز ۱۴ پروژه پارس جنوبی تنها یک نمونه از تاخیرها نیست، بلکه این موضوع را در بحث های دیگری چون کیش، آزادگان، قراردادهای خارجی و کارت سوخت هم می بینیم.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان معتقدند که برای داشتن رفاه، باید صنعت نفت را به خارجی‌ها دهیم و دنبال پیشرفت داخلی نباشیم در حالی که داستان سازش، فریب سیاسی است و راه مقاومت از درون دشمن عبور نمی‌کند و ما چاره‌ای جز ایستادگی نداریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده تقاضای رسیدگی حقوقی و قضایی درباره علت تکمیل نشدن فاز ۱۴ پارس جنوبی را دارم چرا که مصداق ترک فعل است و حتی باید درباره آن تحقیق و تفحص صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها