استاندار هرمزگان:

استان هرمزگان به دنبال جذب سرمایه‌گذاران است/مراودات‌مان را با غرب آفریقا افزایش می‌دهیم



استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در سواحل مکران پایانه انتقال نفت خام در حال ساخت است و بزودی به اتمام خواهد رسید، اظهار کرد: استان هرمزگان به دنبال سرمایه‌گذاران خارجی در تمامی زمینه‌هاست و از وجود این سرمایه‌گذاران‌ چه داخلی و چه خارجی استقبال می‌کند.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شب گذشته(۱۱ مهرماه) در نخستین جلسه ارتباطی ویدیوی کنفرانسی با سفرای غرب قاره افریقا با موضوع معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی هرمزگان، افزود: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در جهان همه باید به نوآوری‌ها روی بیاوریم‌ و ظرفیت‌ خوب سفرا در کشورهای مختلف استفاده کنیم تا روابط بین الملل تقویت شود.

وی با بیان اینکه در هرمزگان دسترسی به آبهای آزاد این منطقه را بسیار منحصر به فرد کرده است، اظهار کرد: در هرمزگان با توجه به‌موقعیت ساحلی و بیش از ۲۴۰۰کیلوکتر مرز ساحلی وجزایر ۱۴ گانه از شرایط خوبی برای گردشگری برخورداریم.

همتی ادامه داد: هرمزگان از نظر امنیتی در ‌تنگه‌ی هرمز تاثیرگذاری خاصی دارد و همانطور که می دانید آخرین وضعیت آب‌های خلیج فارس بسیار امن بوده و در کنترل ۲۴ساعته قرار دارد.

وی اضافه کرد: جزایر استان به لحاظ گردشگری شرایط مطلوبی را داراست به‌جز قشم وکیش که نام آشنا هستند جزایری دیگر ماند لارک و هرمز هم از موقعیت گردشگری خوبی برخوردار است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه جزیره هرمز بهشت زمین شناسی نام‌گرفته و ما به دنبال تزریق سالانه حداقل ۱۰میلیون‌گردشگر به این‌جزایر هستیم، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان به دنبال سرمایه‌گذاران خارجی در تمامی زمینه هاست و از وجود این سرمایه‌گذاران‌چه داخلی و چه خارجی استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید شده است که سالانه یک‌میلیارد ‌دلار صادرات در این بخش را می توانیم داشته باشیم، عنوان کرد: پرورش ماهی نیز از دیگر زمینه هایی است که به دنبال سرمایه گذاری در آن هستیم چرا که صادرات فرآورده های آبزی هم در استان رونق خوبی دارد.

همتی با اشاره به اینکه درحوزه‌ی کشاورزی ۲ میلیون و۹۰۰ هزار تن تولیدات داریم جالب است بدانید بعضی نقاط استان بسیار سرسبز است و فعالیت‌های کشاورزی گسترده ای در آن انجام‌ می‌شود، افزود: خرما پیارم حاجی آباد و نارنگی سیاهو از محصولات جهانی استان هستند که آمادگی صادرات آن را بیش از پیش داریم.

وی ادامه داد: استان هرمزگان با وجود این‌که فرا خشک‌است اما کشاورزی در آن رونق دارد به خصوص در محصولات خارج از فصل استان بسیار خوب عمل‌کرده است.

عالی ترین مقام دولت در هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه گلخانه و تولید گلخانه ای در استان درحال پیشرفت است و برنامه ی ما توسعه‌ی این‌حوزه تا ۵ هزار هکتار است، تصریح کرد: در میناب فلفل‌دلمه‌ای هایی با رنگ‌های‌ متنوع تولید می شود که به روسیه صادر می شود همچنین در تولید لیمو هرمزگان رتبه ی دوم را دارد، نارنگی سیاهو و خرمای پیارم منحصر به فرد است. بنابراین در حوزه‌ی کشاورزی زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بشاگرد ۱۵۰۰ هکتار اراضی را به شهرک گلخانه ای تبدیل می کنیم که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: صنعت و معدن استان هم از موقعیت خوبی برخوردار است به خصوص در زمینه فولاد که تولید ۱۰میلیون‌تن فولاد برای ما از اهمیت بالایی در بخش صادرات دارد.

همتی با اشاره به اینکه در سواحل مکران پایانه انتقال نفت خام در حال ساخت است و بزودی به اتمام خواهد رسید، اضافه کرد: پرورش میگو و ‌جلبک در شرق استان استعداد خوبی دارد که در کنار حوزه انرژی به آن توجه شده و ظرفیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیکی جاسک به عمان تجارت محلی تقریبا در این منطقه رونق گرفته که جای توسعه و پیشرفت بیشتری دارد، افزود: همچنین در حوزه صنعت ‌و معدن‌ این منطقه  استعداد فوق‌العاده‌ای دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در ارتباط با ظرفیت شبکه های ارتباطات زمینی، ریلی، هوایی و ‌دریایی استان از هر چهار قابلیت برخوردار است، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت حمل و نقلی هرمزگان دسترسی منطقه غرب آفریقا به آسیای میانه از طریق هرمزگان کاملا امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه کشتی سازی استان به عنوان بزرگترین شرکت در کشور در این‌ حوزه بزرگترین کشتی‌ها را تعمیر کرده و امکان همکاری با کشورهای دیگر در این زمینه برای ما وجود دارد، عنوان کرد: رویکرد ما ساخت کشتی های کاملا بومی است که اگر سرمایه‌گذارانی در این زمینه اعلام آمادگی کنند از آن استقبال خواهیم کرد.

همتی بیان کرد: همچنین امکان استفاده از تکنولوژی های روز و تبادل این اطلاعات برای ما وجود دارد. در پالایشگاه های استان ۶۰درصد نیاز کشور بنزین یورو ۵ تولید می شود. همچنین وجود دو کارخانه ی سیمان و بنادر رجایی و باهنر از ظرفیت‌های دیگر این استان پرظرفیت است. بندر شیو در پارسیان با قطر تعاملاتی را دارد که تا به امروز خوب عمل کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی استان ‌می‌تواند با اتاق بازرگانی مناطق غرب آفریقا مراوداتی داشته باشد، افزود: بنادر شهید رجایی و منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و بندر کانتینری این شهرستان به عنوان بنادر بزرگ تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایرانند که می تواند نیازهای تخلیه و بارگیری و صادرات عمده انرژی‏ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان و سایر اقلام در هرمزگان را جوابگو شود و فاز جدید بندر انرژی بر پارسیان به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها