نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت:

ضرورت ایجاد دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان



نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه امروز یکی از پایه های علوم در دانشگاه‌ها باید براساس دریا باشد، گفت:  امروز در استان به دانشگاهی به عنوان علوم و فنون دریا نیاز داریم، بخشی از این خلاء توسط پژوهشکده هایی که در سازمان جهادکشاوزی وجود دارد در حال مرتفع شدن است.

به گزارش صبح ساحل، حجت السلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در بازدید از پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، اظهار کرد: شهرهای ساحلی همچون هرمزگان با احتساب جزایر دارای 2300 کیلومتر ساحل دریا بوده ولی تاکنون چه مقدار از این ساحل برای توسعه وآبادانی استان و کشوراستفاده شده است.

به گفته وی، با اقدامات انجام شده مشخص است که سیاست های پیش رو ، سیاست گریز از ساحل است، در گذشته هم همینطور بوده است.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با بیان اینکه، دنیا گریز از مرکز را سیاست پیش روی خود دارد ، اظهار داشت: در سایر کشورها عمران و آبادانی به سمت ساحل می رود. امیدواریم توجه به ساحل با توجه به استراتژی های مقام معظم رهبری و توسعه سواحل مکران بتواند آینده خوبی برای این استان در پیش داشته باشد.

وی همچنین خطاب به محققین پژوهشکده ابراز داشت: قطعا آن چیزی که می تواند نظر سیاستمداران را در مسایل مختلف توسعه جلب نماید، پژوهش هایی است که شما محققین انجام می دهید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه دریا را یک ظرفیت عظیم خدادای دانست و افزود: خداوند این ظرفیت عظیم را در اختیار ما ساحل نشینان قرار داده که فنون مختلفی می توانند از ظرفیت دریا استفاده کرده و دانش را بسمت دریا ببرند.

حجت السلام عبادی زاده تصریح کرد: ما در دانشگاههای استان ساحلی هرمزگان ، رشته های همخوان با دریا نداریم، در رشته حمل و نقل دریا بزرگترین ظرفیت را در استان دارا هستیم، در حوزه مباحث حقوق دریا به عنوان یک رشته تخصصی چه مقدار کار کردیم، در استان هرمزگان رشته های حقوق بایستی همخوان با حوزه نیاز استان یعنی دریا محور باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها