مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

علت و ابعاد مختلف حادثه شرکت پودر ماهی قشم در دست بررسی است



مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی  ضمن تسلیت حادثه بسیار غم بار درگذشت کارگران کارخانه پور ماهی قشم به خانواده های آنها و مردم شهر سوزا  بیان داشت  به محض اطلاع از حادثه، تیمی از کارشناسان بازرسی کار این اداره کل جهت بررسی ابعاد مختلف حادثه به محل اعزام شدند.

 هادی ابراهیمی در مصاحبه اختصاصی با صبح ساحل، افزود: علت حادثه همچنان در دست بررسي است، اما بررسي هاي اوليه حكايت از  عدم توجه به نكات ايمني در بروز اين حادثه دارد. هادی ابراهیمی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان هرمزگان،  ضمن تسلیت درگذشت چهار نفر از کارگران یک کارخانه پودر ماهی در قشم، اظهار کرد: بررسي‌هاي اوليه حادثه دلخراش روزهای اخیر در شهر سوزای قشم، نشان دهنده عدم توجه به نكات ايمني در بروز اين اتفاق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گازسنجي صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل تجمع گاز سولفید هیدروژن و منواکسید کربن و كاهش اكسيژن محيط که موجب گاز گرفتگي شده را، به اثبات رسانده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان هرمزگان در ادامه نیز ضمن تشریح جزئیات دیگر این حادثه، تصریح کرد: به دنبال کاهش اکسیژن محیط، یکی از کارگران دچار حادثه شده و پس از آن چهار نفر دیگر از کارگران برای نجات جان همکار خود به درون حوضچه ماهی رفته که متأسفانه آنها نیز دچار گازگرفتگی شده‌اند. ابراهیمی عنوان کرد: در نهایت نیز این حادثه منجر به مصدومیت یک نفر و فوت چهار نفر دیگر شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان هرمزگان نداشتن تهويه مناسب حوضچه محل انجام فعاليت كارگران، عدم نظارت بر عملكرد كارگران، عدم ارزيابي خطرات كاري كارگران توسط کارفرما و عدم گازسنجي قبل از ورود كارگران به فضاي بسته را، از جمله عوامل وقوع حادثه عنوان کرد.


ابراهیمی در خصوص سابقه قبلی بازرسی از کارخانه‌های پودر ماهی در قشم، بیان کرد: بازرسی از وضعیت ایمنی این کارخانه‌ها توسط اداره کار منطقه آزاد صورت می‌گیرد. این مقام مسئول همچنین عدم وجود وسايل حفاظت فردي مناسب براي كارگران شامل ماسك تنفسي، حمايل بند و لنيارد در هنگام ورود به فضاي بسته را جزو دیگر نواقص ایمنی این کارگاه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر به دستور مقامات قضایی استان، مدیرعامل این مجموعه در بازداشت به سر می‌برد و کارگاه مذکور نیز پلمپ شده است.
وی بیان کرد: به منظور جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، بازرسی مجدد از پنج کارگاه تولید پودر ماهی در شهرستان قشم در دستور کار بازرسان کار قرار گرفته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها