مراسم تجلیل از نیروهای ترافیکی و دهیاران نمونه در هفته نیروی انتظامی

باهم برای امنیت


نویسنده: معصومه نعمتی

مراسم تجلیل از نیروهای ترافیکی و دهیاران نمونه برگزار شد. در این مراسم جانشین فرماندهی انتظامی استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری هرمزگان، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری و رئیس سازمان حمل و نقل حضور داشتند. همچنین از نیروهای نمونه‌های ترافیکی و دهیاران نمونه تقدیر شد.

کاهش 33 درصدی تصادفات در 6 ماهه اول سال

«سرهنگ مجید صالح‌پور»، رئیس پلیس راهور استان هرمزگان در این جلسه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تشریح برنامه‌های ناجا پرداخت و گفت: «امسال هفته ناجا را با شعار «باهم برای امنیت» آغاز کردیم. امیدواریم که بتوانیم در این راستا با همکاری سایر دستگاه‌ها گامی بلند و مفید برای کشورمان برداریم».

وی در خصوص اقداماتی که پلیس راهنمایی و رانندگی در هفته ناجا ارائه می‌دهد گفت: «در این هفته تخفیف مبلغ جرایم، نوبت‌دهی اینترنتی،برگزاری همایش موتورسیکلت‌سواران و سرکشی و عیادت از بیماران اعضای وابسته، خانواده شهدا و پلیس‌های افتخاری از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد».

سرهنگ صالح‌پور همچنین از کاهش 33 درصدی تصادفات در 6 ماهه اول سال خبر داد و درمورد اقدامات فرهنگی و پژوهشی انجام شده گفت: «آموزش ناوگان حمل و نقل عمومی، آموزش در ادارات دولتی، چاپ بروشور، نصب بنر و پخش تیزرهای آموزشی از جمله برنامه‌های فرهنگی انجام‌شده است. ارتقا و بروزرسانی یک دستگاه پژو 206 برای ثبت تخلفات، راه‌اندازی دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف بخشی از برنامه‌های نیروی انتظامی است. همچنین ترجمه بسته فنی با عنوان «نجات جان انسان‌ها» برگرفته از انتشارات سازمان بهداشت جهانی از برنامه‌های پژوهشی نیروی انتظامی است».

لزوم همکاری دهیاران با نیروی انتظامی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و تشکر از زحمات پلیس راهور گفت: «خوشبختانه در مدت 5 سال متوالی شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای برون‌شهری بوده‌ایم».

وی افزود: «158 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است. بهسازی و برطرف کردن خطرات 22 نقطه، در تهران مصوب شد. درحال حاضر بهسازی 15 نقطه حادثه‌خیز انجام شده‌است و بقیه در دست اقدام است. 49 منطقه نیز درحال بررسی و مطالعه است».

میردادی در ادامه گفت: «عامل 79 درصد از تصادفات نیروی انسانی، 11 درصد از آن‌ها وسیله نقلیه و 10 درصد از تصادفات مربوط به جاده است».

وی بیان کرد: «10 هزار کیلومتر از راه‌های استان، راه‌های روستایی است که 5 هزار کیلومتر از آن خاکی و بقیه آسفالته است. بیشتر مشکلات هم مربوط به راه‌های روستایی است. بنابراین لازم است دهیاران با پلیس راه و نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مربوطه همکاری کنند تا بتوانیم راه‌ها را حفظ کرده و تصادفات را کاهش دهیم».

جانشین فرماندهی انتظامی استان هم پس از تبریک ماه ربیع‌الاول و هفته نیروی انتظامی گفت: «پلیس امروز جامعه‌محور و مردم‌محور است. پلیس طاغوت حاکمیت‌محور و در خدمت رژیم طاغوت بود».

وی همچنین گفت: «استان هرمزگان رتبه 29 در زمینه وقوع جرم در کشور را دارد که این به‌دلیل مشارکت مردم و ارگان‌ها است. در همین راستا دهیاران باید در حوزه ظرفیت خود بیشتر از این وارد عرصه شوند و باید همه با هم تعامل و همکاری داشته باشیم».

در پایان این مراسم از نمونه‌های ترافیکی، دهیاران نمونه، مدیران مسئول روزنامه‌ها و دفاتر و آموزشگاه‌های رانندگی تقدیر شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها