خانه 3 خانوار مجتمع امام بخش توکهور و هشتبندی میناب در آتش سوخت

طبخ غذا،طعم "سوخته" کپر



شعله آتش، کپرها را یکی پس از دیگری درگیر خود کرد و سوزاند .کپرهای که تمام زندگی 3 خانوار کارگری بود که در کنار زمین های کشاورزی روستای مجتمع امام منطقه توکهور وهشتبندی میناب روزگار می گذراند. 8 کپر به علت بی احتیاطی یکی از افراد خانه در هنگام استفاده از اجاق گاز برای پخت غذا  موجب انفجار دو کپسول گاز و آتش سوزی شد.

به گزارش صبح ساحل، ظهر جمعه دوم آبانماه بود وباد خنکی در حال وزش. عده ای  درزمین کشاورزی مشغول کار بودند که ناگهان چشمشان به دود ناشی از آتش سوزی  افتاد، بلافاصله به محل آمدند و با دیدن خانه هایشان که  در حال سوختن بود  شوکه شدند،هر کاری کردند که آتش به کپرهای بعدی و وسایل زندگی شان سرایت نکند موفق نشدند ، حریق با کمک باد  8 کپر را بلعید.

 
انفجار دو کپسول

محمود توکلی دهیار روستای مجتمع امام بخش توکهور و هشتبندی میناب در گفتگو با صبح ساحل با بیان اینکه این حادثه دیر به ما خبر دادند گفت: ساعت 12 ظهر بود که پس از اطلاع از آتش سوزی بلافاصله با خودروی آتش نشانی به  محل رفتیم ولی آتش با کمک ساکنان منطقه خاموش شده بود.وی به  سهل انگاری یکی از اعضای خانواده اشاره کرد و ادامه داد:در هنگام پخت غذا ، اجاق غذا روشن ودرب کپر باز بود و باد نسبتا شدیدی می وزید که باد موجب شده بود شعله های آتش به اطراف خانه سرایت کند. توکلی افزود: آتش به کپر کناری رسید و بر اثر آن دو کپسول گاز نیمه پر، دچار انفجار شد و حریق به 6 کپر دیگر سرایت کرد.

 
 
بدون آسیب جانی

دهیار روستای مجتمع امام با اشاره به 6 کپر منزل مسکونی و دو کپر پارکینگ سوخته شده در این حادثه  گفت: براثر این آتش سوزی تمامی وسایل زندگی مانند کولر گازی، یخچال، گاز، مدارک شناسایی و همچنین یک دستگاه ماشین سواری پژو ۴۰۵ و یک دستگاه موتور سیکلت در آتش سوخت، اما به کسی آسیب جانی نرسید. توکلی این خانواده های آسیب دیده را مهاجرانی دانست که برای کار در زمین کشاورزی چند ماهی بود به صورت موقت در کپر‌های ساخته شده از چوب و تنه و برگ درخت خرما زندگی می کردند. وی این را عنوان کرد که با کمک خیران این افراد موقتا در کپرهایی ساکن شدند. گفتنی است: سه هفته گذشته  نیز بر اثر اتش سوزی یک کپر در این بخش، دختر بچه ۵ ساله اهل شهرستان قلعه گنج استان کرمان جان باخت.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها