کرونای گوارشی خوش‌خیم‌تر از کرونای تنفسی است



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره علائم جدید بیماری کرونا گوارشی گفت: این بیماری معمولا سیر طولانی‌تری دارد ولی خوش‌خیم‌تر از علائم تنفسی کرونا است.

 

به گزارش صبح ساحل، «نادر توکلی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص زمان خفته ویروس کرونا در بدن گفت: خفتگی این ویروس در بدن در بیشترین زمان تا 28 روز است و در  کمترین زمان در چهار تا پنج روز اول علائم ویروس ظاهر می‌شود که معمولا علائم اولیه غیراختصاصی است و در آن زمان عملا مراجعه به پزشک  نیاز نیست، ما قبلا می‌گفتیم ردیابی فرد مبتلا، اما الان می‌گوئیم ردیابی تماس محتمل، در واقع از زمانی که با فردی که تست کرونایش مثبت بود برخورد داشتید از 7 تا 10 روز آینده احتمال ابتلای شما وجود دارد، لذا در بیمارستان همراهان افراد مبتلا را ردیابی می‌کنند و از آنها تست می‌گیرند، چراکه در این 10 روز اول ارزیابی‌ها خیلی مهم است و افراد نیز باید حواس‌شان به علائم و نشانه‌های بیماری باشد. 

توکلی همچنین در خصوص کرونای گوارشی توضیح داد: کرونای گوارشی که معمولا همراه با یکی یا همه این موارد از جمله اسهال، دل‌پیچه، استفراغ و حالت تهوع است معمولا سیر طولانی‌تری دارد ولی خوش‌خیم‌تر از علائم تنفسی است، اما آن چیزی که در کرونا اهمیت دارد این است که اگر استراحت نکنید، در معرض استرس باشید و به بدن فشار بیاورید خیلی احتمال دارد که بیماری بدتر شده و وارد علائم سیستمی شود. افراد با ظاهر شدن علائم غیراختصاصی مثل سردرد یا احساس سرماخوردگی می‌توانند از داروهایی مثل استامینوفن، آنتی‌هیستامین و یا قرص سرماخوردگی استفاده کنند، اگر علائم بهتر شد که ادامه دهند اما در غیر این صورت باید به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه شروع ناگهانی علائم در فرد معمولا نشانه‌های ابتلا به آنفولانزا است، اظهار کرد: امسال آمار ابتلا به آنفولانزا به دلیل اصول ایمنی کمتر از سال‌های گذشته است اما ‌همزمانی ابتلا به آنفولانزا و کرونا هم گزارش شده است. در اینجا از مردم تقاضا می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی مراسم شادی یا ترحیم برگزار نکنند، در دو سه هفته اخیر با وجود اینکه برگزاری این مراسم را ممنوع کردیم مواردی داریم که پس از برگزاری مراسم ترحیمی که با حضور اقوام درجه یک برای یک نفر از اعضای خانواده در منزل برگزار شده، سه نفر از همان شرکت‌کنندگان فوت شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها