در جشنواره استانی تعاون ؛

تعاونی های برتر هرمزگان تجلیل شدند



صبح ساحل، اجتماعی _ در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی ازمدیران استان، 27 شرکت تعاونی برتر و منتخب از بین 127 تعاونی شرکت کننده در جشنواره تعاونی های برتر استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

استاندار هرمزگان درمراسم تجلیل از تعاونی های برتر هرمزگان گفت: تعاونی ها بهترین ظرفیت ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی دارند.به گفته ابراهیم عزیزی ، برای رسیدن به این اهداف باید با رفع برخی موانع موجود ، قوانین دست و پا گیر و آسیب شناسی صحیح و کارشناسانه به تعاونی ها کمک کنیم.این تعاونی ها بر اساس معیارهایی همچون رعایت استاندارهای اجباری تولید و خدمات ، برخورداری کارکنان از شرایط قانون کار و بیمه ، دارا بودن سه سال فعالیت مستمر و نداشتن شکایت عمده انتخاب شده بودند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: روز تعاون، روز احیای ارزش های مبتنی بر هم بستگی و مشارکت، اتحاد، اصول اخلاقی، صداقت و مسئولیت پذیری اجتماعی است.احمد راستی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی، تشکلهای مردمی سازمان یافته ای هستندکه علاوه بر دارا بودن مزایای اقتصادی، اجتماعی و عملی ساختن ارزش‌های معنوی و فرهنگی نقش موثری را نیز در جهت برقراری عدالت اجتماعی و حرکت به سمت توسعه پایدار ایفا می‌کنند. به گفته وی در بحث تعاون، اداره کل تعاون و  رفاه اجتماعی هرمزگان  تفاهم نامه ای در همین هفته به امضاء می رسد که در رشته تحصیلی کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد. راستی در ادامه سخنان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 45 تعاونی با 467 نفر عضو و ظرفیت اشتغالزایی برای 502 نفر در استان به ثبت رسیده است.وی اظهار داشت:هرمزگان در دوسال گذشته رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور را بدست آورده و ارزیابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این موضوع را تایید می کند. راستی با اشاره به بهره برداری از 5 طرح در هفته تعاون ، این طرح ها را شامل مسکن تولید مشترک کارگران بندرلنگه با 57 هزار و 720 میلیون ریال ، تعاونی مبشر نور دریا با 15 هز ارو 600 میلیون ریال، تعاونی کارآفرینان بستک با 200 میلیون ریال ، تولید رنگ ماندگار پوشش شرق با یک هزار و 500 میلیون ریال اعتبار و شن و ماسه نوید رودان با 10 هزار میلیون ریال سرمایه گذاری ذکر کرد. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد:محل اجرای این طرح ها در شهرستان های بندرعباس، رودان، بندرلنگه و بستک می باشد که برای 327 نفر اشتغال ایجاد می کنند. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: برخی سعی دارند اشتغال ایجاد شده در هشت سال گذشته را زیر سووال ببرند. ابراز کرد: دراین مدت، سالانه بیش از 16 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی داشته ایم که اگر آمار کارگران ساختمانی را اضافه کنیم رقم بسیار بالایی بدست می آید

گفتنی است:12 تا 18 شهریورماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عناون هفته تعاون نام گذاری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها