مجوز صید ترال در اختیار صیادان بومی‌ هرمزگان قرار می گیرد



استاندار هرمزگان : حمایت از صیادان بومی و صاحبان شناور‌های سبک باعث توانمندسازی این بخش از جامعه صیادی در راستای حمایت از اشتغال و تأمین معیشت پایدار می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی در نشست بررسی فعالیت‌های شیلاتی با رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید فعالیت هایمان را به سمت آب‌های دور ببریم و بسیاری از کشتی‌های صید ترال بویژه در حوزه خلیج فارس می‌توانند تغییر کاربری بدهند و آسیب کمتری را به دریا وارد کنند.
وی با اشاره به تأمین منابع لازم در راستای رونق صنعت پرورش ماهی در دریا، گفت: باید صید را مدیریت کنیم وصیادان محلی نیز در قالب تعاونی‌ها ساماندهی شوند که با سرمایه گذاری در این طرح‌ها مشارکت کنند.

همتی افزود: برای ترمیم دریا و تقویت ذخایر دریایی، رهاسازی بچه ماهی و میگو در فصولی از سال صورت می‌گیرد که این کار با توجه به کمبود برخی ذخایر آبزی باید در حوزه خلیج فارس و دریای عمان نیز عملیاتی شود.
استاندار هرمزگان گفت: اگر صید ترال در چارچوب‌های قانونی و بر اساس ضوابط فنی شکل گیرد، این مجوز‌ها باید در اختیار بومی‌های استان قرار بگیرد که با ورود بومی‌های استان از دریا محافظت و معیشت پایدار برای آن‌ها ایجاد می‌شود.
وی افزود: بیش از ۲۰ مجوز صید فانوس ماهیان از سازمان شیلات برای استان اخذ شده است، اما بومی‌ها استقبالی نکرده اند.

 

منبع:صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها