به همت وزارت فرهنگ و ارشاد؛

مشکل مسکن «موسی کمالی» حل شد



چندروز پیش تصاویری مبنی بر تخریب خانه‌ی «موسی کمالی»، هنرمند مطرح هرمزگانی، منتشر شد. حال این هنرمند مطرح با مشکل نداشتن مسکن روبه‌رو بود که به همت هنرمندان و وزارت ارشاد جمعا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای رهن منزلی برای موسی کمالی هنرمند هرمزگانی جمع‌آوری شد.

به گزارش صبح ساحل، «موسی کمالی» از هنرمندان هرمزگانی است که در موسیقی ، فیلم سازی ، عکاسی ، سفال گری ، نقاشی و ترانه سرایی فعالیت کرده است. وی که خالق نوای جهله است شهرتش در موسیقی از دیگر هنرهایش بیشتر است دارای آثار متعدد نقاشی نیز است . شاید برخی‌ها اولین بار نامش را پس از اجرای گروه موسیقی جهله در کشور سوئد شنیده باشند.

 بدنبال تلاش اهالی فرهنگ و‌هنر هرمزگان برای حل مشکل مسکن این هنرمند مطرح حوزه موسیقی هرمزگان که اخیرا در یک چالش حقوقی خصوصی، برای تامین مسکن دچار مشکل شده بود، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

«رضا کمالی زرکانی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، گفت: پس از مطلع شدن از تخریب منزل مادری موسی کمالی، هنرمند مطرح هرمزگانی در مرحله نخست به دلیل ابتلایم به کرونا، معاونین و جمعی از مدیران را برای سرکشی به نزد کمالی اعزام کردم که دلجویی شود اما در مرحله دوم و پس از تخریب کامل رایزنی خود را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از این هنرمند آغاز کردیم. رضا کمالی زرکانی با اشاره به اینکه با حمایت قاطع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستور فوری به صندوق اعتبار هنری مبلغ ۶۰ میلیون تومان ظرف ۴۸ ساعت پرداخت شد، خاطرنشان کرد: این مبلغ امروز در اختیار موسی کمالی هنرمند هرمزگانی قرار می گیرد. وی با تقدیر از حمایت های همایون امیرزاده، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: در این زمینه هنرمندان هرمزگانی که در این شراط سخت همه جوره پای کار بوده و وفاق و همدلی را یکبار دیگر به رخ کشیدند پای کار آمده و طی سه روز مبلغ ۴۰ میلیون تومان را جمع آوری کردند تا به خالق نوای جهله اهدا کنند.

کمالی زرکانی با بیان اینکه قرار است با این مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان منزلی برای موسی کمالی رهن شود، عنوان کرد: منزل از سوی خالق نوای جهله دیده شده و عصر امروز پس از انعقاد قرارداد کمالی می تواند در آن منزل که خود انتخاب کرده به زندگی بپردازد. وی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا بتوانیم از طریق طرح مسکن ملی مشکل بخشی از هنرمندان که فاقد سرپناه هستند را بطرف کنیم، اضافه کرد: تمامی تلاش خود را به کار بسته ایم و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه فرهنگ و هنر را بکاهیم.

منتشر شده: 1
حسین حوت گنج آبادی
۴ آذر ۱۳۹۹
جای بسی تأسف هست که هنرمندان پیشکسوت و صاحب سبک که فرهنگ مردمان این خاک مدیون تلاش ها و هنر این عزیزان هست اینگونه در انزوا بدون حمایت با مشکلات تامین حقوق اولیه زندگی مثل مسکن دست و پنجه نرم میکنن...
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها