پس از گذشت ۱۰ ماه از وقوع سیل؛

آغاز ساخت شهرک شهید سلیمانی برای اسکان روستاهای زاچ و داربست



پس از گذشت ۱۰ ماه از وقوع سیل در بشاگرد و سیریک، عملیات اجرایی ساخت شهرک مسکونی سرباز ولایت«سردار شهید سلیمانی» با همکاری بنیاد مسکن و نیروی دریایی سپاه آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته مهر، اواخر دی‌ماه سال گذشته با بارش بارندگی شدید که منجر به وقوع سیلاب در شرق هرمزگان شد و خسارت‌های سنگینی به بار آورد مسیر روستای زاچ و داربست نیز در آن سیلاب مسدود و به سختی قابل تردد شد.

اکنون حدود ۲ ماه به سالگرد آن سیلاب ویرانگر باقی مانده و مسئولان در آستانه یک سالگی پس از ماه‌ها کار کارشناسی برای تعیین محل اسکان، عملیات اجرایی آن آغاز شد.

روستای زاچ و داربست هم اکنون از نظر تقسیمات کشوری جزو شهرستان سیریک قرار گرفته است اما بدلیل دوری راه و سخت گذر بودن راه دسترسی بخشی از خدماتش را از جاسک و سیریک می‌گیرد، مردم این منطقه پس از سیل اخیر در دیماه ۹۸ در منطقه‌ای به نام (بیرکلمی) که یک دشت باز است به صورت موقت در چادر اسکان داده شده‌اند.

۲ روستای «زاچ و داربست» در غربی‌ترین نقطه بشاگرد با فاصله بیش از ۲۷۰ کیلومتر با مرکز این شهرستان قرار دارد؛ این روستاها را که می‌توان دورترین روستاهای بشاگرد، از بعد مسافتی نامید که با مرکز شهرستان سیریک تنها ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

  

عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی زاج و داربست آغاز شد

استاندار هرمزگان گفت: عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت (زاج و داربست) آغاز شد.

فریدون همتی صبح چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات ساحت شهرک سرباز ولایت «سردار شهید حاج قاسم سیلمانی» در شهرستان سیریک افزود: به دلیل صعب العبور بودن مسیر دسترسی به روستا و واقع شدن تعدادی مسیل که در مواقع بارندگی باعث انسداد جاده دسترسی به روستا می‌شود، موضوع جابجایی روستای زاج و داربست ضرورت پیدا کرد و کمپ اسکان موقت با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان محل استقرار اهالی این روستا تعیین شد.

وی اضافه کرد: به منظور احداث منازل مسکونی برای اهالی این روستا، طرح تفکیکی ۲۵ هکتار زمین شامل ۲۰۵ قطعه مسکونی و خدمات مورد نیاز این روستا آماده شده است.

استاندار هرمزگان، گفت: هزینه ایجاد راه دسترسی، برق رسانی، آبرسانی، فیبرنوری و سیل بند (دایک) تا ابتدای سایت بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال است. این روستا در مجموع دارای ۴۶۱ نفر جمعیت و ۱۱۴ خانوار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها