مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان:

برای موفقیت باید تمامی ظرفیت ها پای کار باشند



مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تحول در نظام تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت جمعی است و اگر خواهان موفقیت در این عرصه هستیم باید بستری فراهم کنیم که همه با تعلق خاطر به مجموعه، مشتاقانه پای کار باشند.

به گزارش صبح ساحل، ایرج بیت اللهی صبح امروز(۱۰ آذرماه) در جمع خبرنگاران،  افزود: بدون تردید آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه است و نقش محوری در ارتقاء همه شاخص ها دارد، لذا برای اینکه این مجموعه در مسیر برنامه های خود موفق شود، باید رویکرد برنامه های خود را مبتنی بر خرد جمعی و حضور فکری و اجرایی صاحبنظران و دلسوزان و پیشکسوتان این عرصه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه که می تواند تعلیم و تربیت را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهد پرهیز از خودرایی و تفکر سلیقه‌ای و دوری از یکجانبه گرایی و هرگونه تنگ نظری است چرا که آموزش و پرورش حیاط خلوت هیچ حزب و گروهی نیست و متعلق به مردم است.

 به گفته وی، قطعا اگر این مولفه نه در شعار که در عمل سرلوحه کار باشد، در فضای وحدت و همدلی و با کمک همه دلسوزان این عرصه می توان کارهای بزرگی را رقم زد و آموزش و پرورش استان را به جایگاه واقعی و شایسته آن ارتقا داد.

بیت اللهی در ادامه با تاکید بر استفاده از تجارب گذشته در جهت استمرار دستاوردها، خاطرنشان کرد: نباید چشم خود را بر واقعیت ها ببندیم و خدمات گذشته را نادیده بگیریم، چرا که آنچه تاکنون در این مجموعه حاصل شده است سرمایه گرانسنگی است که باید در جهت حفظ و استمرار و ارتقاء آن کوشید.

به گفته مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان؛ برای دستاوردهای آموزش و پرورش در این خطه از میهن اسلامی، زحمات زیادی کشیده شده است و با قدردانی از همه تلاش ها و اقدامات انجام شده در ادوار گذشته، باید بکوشیم در فضای آکنده از وحدت و همدلی، با نگرشی نو و تحول گرا، روند رشد شاخص ها را ادامه دهیم.

این مقام مسئول تلاش در جهت توسعه و تحقق عدالت آموزشی، تکریم شایسته فرهنگیان به ویژه بازنشستگان، مشارکت جدی و اثرگذار معلمان در تصمیم گیری ها، استفاده از ظرفیت همه نیروهای توانمند و ارج نهادن به استعدادها را به‌ عنوان بخشی از برنامه های اصلی خود عنوان کرد و گفت: قطعا استفاده از نیروهای خلاق و دارای مقبولیت باید بر اساس شایستگی های حرفه ای و تخصصی و پرهیز از ملاحظات سیاسی و جناحی باشد و معتقدم در امور آموزش و پرورش همدلی، همراهی و مشارکت همگانی و بهره گیری از همه ظرفیت های درون و برون سازمانی یک اصل راهبردی است که عمل به آن می تواند به نتایج درخشان برسد.

این مسوول همچنین با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها در جهت رشد و موفقیت آموزش و پرورش گفت: برای رفع چالش های فراروی آموزش و پرورش هرمزگان، ارتباط و تعامل مؤثر و سازنده با همه دستگاه های اجرایی و مقامات استان به ویژه با استاندار هرمزگان در جایگاه رییس شورای آموزش و پرورش، مجمع نمایندگان استان، ائمه جمعه و جماعات، علما بزرگوار تشیع و تسنن، مجمع خیرین استان و همه دلسوزان این عرصه سرلوحه کار است و به اطمینان باید گفت آموزش و پرورش یک نهاد عمومی و متکی بر مشارکت جمعی است و نفی این مهم باعث تضعیف این نهاد و عقب ماندگی آن می شود.

بیت اللهی در ادامه با اشاره به اهداف و سیاست های اجرایی خود، یادآور شد: برای نیل به موفقیت و ارتقا جایگاه آموزش و پرورش استان  با نگاه برنامه محور و بهره گیری از نگرش تیمی، بر اساس اصل مشورت با نخبگان در چارچوب یک اتاق فکر، بدون کمترین اتلاف وقت، از همین امروز با جدیت کار شروع است و هیچ توجیهی برای فرصت سوزی و اتلاف وقت و منابع قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: به عنوان خادم مردم و امانتدار این مسوولیت، در مسیر آینده دانش آموزان به عنوان صاحبان اصلی آموزش و پرورش، با هیچ احدی تعارف نخواهم داشت و همه ی ظرفیت ها باید در خدمت تامین آینده فرزندان استان باشد.

وی در پایان با قدردانی از حسن اعتماد مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین حمایت فرهنگیان و دانش آموزان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط سخت ناشی از همه گیری بیماری کرونا، همه توان و تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا بتوانم در این جایگاه، مسئولیت پذیر باشم و با مشارکت همه همکاران و خدمت شبانه روزی به مردم عزیز استان، منشا تحول و کارآمدی آموزش و پرورش باشم.

انتهای پیام

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها