ساختار توزیع سوخت و سهمیه بندی بنزین تغییر می کند



یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین به نام خودروها صادر می‌شود، در صورتی که اگر طرح سهمیه بندی بنزین خانوار تصویب شود باید کل ساختار فعلی توزیع سوخت تغییر کند و بیش از ۸۰ میلیون کارت سوخت بنزین صادر و در اختیار مردم قرار گیرد.

 

به گزارش صبح ساحل، روبرت بگلریان در مورد طرح سهمیه بندی بنزین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر تنها کلیات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار در کمیسیون انرژی مطرح شده و بر اساس آن بنزین به جای خودرو به تمامی مردم تعلق می‌گیرد و قابل معامله است.

وی افزود: بهتر است این طرح ابتدا در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و توسط کارشناسان تخصصی این حوزه بررسی شود و کمیسیون انرژی نیز با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مربوطه بر روی اظهار نظر کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح نیازمند یک برنامه اجرایی دقیق است. در حال حاضر کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین به نام خودروها صادر می‌شود، در صورتی که اگر این طرح تصویب شود باید کل ساختار فعلی توزیع سوخت تغییر کند و بیش از ۸۰ میلیون کارت سوخت بنزین صادر و در اختیار مردم قرار گیرد.

بگلریان ادامه داد: با توجه به زیر ساخت سیستم‌های الکترونیکی بانکی، به نظر می‌رسد این طرح به صورت نظری قابلیت اجرایی داشته باشد، اما هنوز نوع معامله و قیمت گذاری آن میان مردم به صورت معین پیش بینی نشده است؛ همچنین در این طرح سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند نیز تعریف نشده است.

 

منبع:ایمنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها