منصور آرامی از رفع مشکل آب روستاهای قشم تا تابستان 1400 خبر داد/ مشکل آب شهر سوزا حل می شود



نماینده مردم هرمزگان از تعیین تکلیف مشکل آب روستاهای غرب جزیره قشم تا ابتدای تابستان 1400 خبرداد و گفت: با بهرهبرداری از دو آب شیرین کن 3000 مترمکعبی در جزیره قشم، نیاز آبی روستاهای غرب جزیره رفع می‌شود. 

به گزارش صبح ساحل، «منصور آرامی»، نائب رییس کمیسیون عمران با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص مشکل کم آبی روستاهای غرب جزیره قشم گفت: پیرو دغدغه مردم جزیره قشم علی‌الخصوص روستاهای غرب جزیره و همچنین مردم شهر سوزا که مدتهاست با مشکل کم آبی شدید روبرو هستند، جلسات و رایزنی‌های لازم  در دستور کارقرار گرفت.

 نماینده مردم هرمزگان به برگزاری نشست‌های متعددی در این خصوص با مدیرعامل آبفای کشور و معاون آب و آبفای وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: در آخرین جلسه‌ای که با حضور نمایندگان هر دو معاونت ذکر شده،  راه حل‌های ارائه شده از سوی کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات جدید جهت تعیین تکلیف روستاهای غرب جزیره قشم اتخاذ شد.

    رفع نیاز آبی روستاهای غرب قشم با بهره‌برداری از دو آب‌شیرین‌کن/ کیفیت آب روستا سوزا مناسب نیست

  

آرامی در ادامه اضافه کرد: اکنون موضوع راه اندازی و بهره برداری از دو آب شیرین کن 3000 مترمکعبی که درمجموع به 6000 مترمکعب می‌رسد، تحت مدیریت آبشیرین کن 100 هزار مکعبی بندرعباس جهت تامین آب روستاهای غرب جزیره در باسعیدو و رمچاه در دستور کار عملیاتی قرار دارد. با اجرای این طرح نیاز آبی روستاهای غرب جزیره بطور کامل تامین می‌شود و طبق دستور معاون وزیر تا قبل از تابستان 1400 این مشکل دیرینه بطور کامل رفع خواهد شد.

نائب رییس کمیسیون عمران در پاسخ به سوال اقدامات انجام شده درخصوص مشکلات کم‌آبی شهر سوزا، گفت: پس از بازدید میدانی از وضعیت آبشیرین کن سوزا، نشستی با حضور نمایندگان مردم شهر سوزا، مجری و کارفرما  برگزار شد و مباحث و دغدغه های طرفین در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

سپس رایزنی‌های لازم در مجموعه وزارت نیرو آغاز شد و در حال حاضر با افزایش ظرفیت تولید این آبشیرین‌کن، مشکل کمبود آب سوزا رفع شده است. البته کیفیت آب تولید شده در حال حاضر مناسب نیست که لازم است مسئولان مربوطه ضمن نظارت دقیق، افزایش کیفیت آب را با جدیت پیگیری کنند.

  رفع نیاز آبی روستاهای غرب قشم با بهره‌برداری از دو آب‌شیرین‌کن/ کیفیت آب روستا سوزا مناسب نیست

  

وی در پایان ضمن قدردانی از پیگیری های انجام شده درخصوص تعیین تکلیف آب روستاهای غرب جزیره قشم و همچنین حل مشکل تامین آب شهر سوزا،  بر نظارت جدی دست اندرکاران جهت اجرای مطلوب مصوبات طرح ها و جدیت لازم برای تحقق برنامه ریزی های انجام شده تاکید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها