همتی، رئیس کل بانک مرکزی:

نمی‌توانیم واکسن کرونا را پیش خرید کنیم/ انتقال ارز مورد نیاز برای خرید با مانع مواجه است



رییس کل بانک مرکزی درباره خرید واکسن کرونا در پستی اینستاگرامی نوشت: تاکنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز برای خرید واکسن کرونا، با مانع مواجه شده است!

به گزارش صبح ساحل، «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی به بیان توضیحاتی درخصوص تلاش ایران برای خرید واکسن کرونا پرداخت و تأکید کرد: برخی نادانسته یا مغرضانه ، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند ، و تنها به ادعای دروغین آمریکا بر عدم محدودیت برمعاملات دارو تاکید میکنند.

برای ثبت درحافظه تاریخی می گویم:

 اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشور های همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است.

 از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) بایستی ازمسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر  تحریم غیرانسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

 کره جنوبی،بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خرید های بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا درهنگام انتقال  بدهد.

 صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا، و‌ علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

 البته ، انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاههای ذیربط به نتیجه خواهد رسید.

 خریدواکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قراردارد. اخبار واصله درخصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

نمی‌توانیم واکسن کرونا را پیش خرید کنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها