نحوه حذف نام همسر سابق از شناسنامه اعلام شد



سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره امکان حذف نام همسر سابق از شناسنامه توضیحاتی داد.

   

به گزارش صبح ساحل، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در پاسخ به این سوال که آیا امکان حذف نام همسر سابق از شناسنامه وجود دارد؟، تصریح کرد: اگر کسی که از همسرش جدا شده است، در هنگام طلاق دوشیزه باشد، نام همسر سابق او از شناسنامه حذف می‌شود، همچنین اگر فردی بعد از طلاق، مجدد ازدواج کند نیز می‌تواند نام همسر سابق خود را پس از ثبت ازدواج جدید پاک کند، در واقع یک ساعت پس از ازدواج مجدد، نام همسر سابق از شناسنامه حذف می‌شود.

ابوترابی همچنین درباره اینکه چرا عکس‌ کارت ملی هوشمند نامناسب است، گفت: عکس‌ کارت ملی هوشمند به صورت زنده، چون بر روی کارت سیاه و سفید است، این گونه به نظر می‌رسد، وگرنه در پایگاه‌های ما عکس‌ها به صورت رنگی هستند.

او درباره اینکه آیا پروژه کارت ملی هوشمند شکست خورده است؟، بیان کرد: اگر در پروژه‌ای که ۶۲ میلیون نفر واجد شرایط دارد، ۵۰ میلیون کارت صادر شود، واقعا شکست خورده است؟ امروزه در برخی از سازمان‌ها و بانک‌ها از کارت ملی هوشمند بهره برداری شده است.

ابوترابی با اشاره به تأمین ماهانه یک میلیون کارت ملی از سوی چاپخانه دولتی، گفت: ما ظرفیت صدور دو و نیم میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم، این کارت کلید ورود به دولت الکترونیک است و توسط آن با عوامل فیزیکی اثر انگشت و پین کد، تشخیص هویت انجام می‌شود.

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها