دست چپ پلنگ زخمی هرمزگان قطع شد



معاون فنی محیط زیست هرمزگان گفت : تلاش ها در تهران برای مداوای پلنگ زخمی هرمزگان و آماده کردن حیوان برای بازگشت به طبیعت ناکام ماند و تیم پزشکی برای زنده نگه داشتن این گونه در معرض خطر ناچار شدند دست پلنگ را از شانه قطع کنند.

میثم قاسمی یکشنبه شب  افزود: پس از  عکس برداری،  شکستگی استخوان و آسیب دیدگی شدید رباط مشاهده شد و آسیب شدید به بافت و استخوان دلیل قطع دست "نازَک" بود.

وی ادامه داد: سه شنبه هفته گذشته یک قلاده پلنگ در بشاگرد استان هرمزگان در یک تله فلزی گرفتار شد و با اطلاع همیاران ، نیروهای محیط زیست استان هرمزگان و دامپزشک اعزامی از استان فارس در روز جمعه نسبت به بیهوشی و زنده گیری این گونه اقدام و رادیوگرافی و سرم تراپی اولیه برای مداوای دست این حیوان انجام شد.

به گفته قاسمی صبح روز یکشنبه این پلنگ با هواپیما به تهران منتقل شد  و به بیمارستان دکتر فتاحیان برای ادامه روند درمان انتقال یافت.
قاسمی اضافه کرد: پس از عمل قطع دست و  به هوش آمدن،  پلنگ یاد شده  به کلینیک حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پردیسان تهران منتقل شد.
معاون حفاظت محیط زیست هرمزگان یادآور شد: هرچند تلاش های متخصصان ودامپزشکان مانع از مرگ این گونه مهم ودر معرض خطر انقراض شد اما با توجه به وضعیت به وجود آمده،  این پلنگ دیگر قادر به بازگشت به طبیعت و تهیه غذا نیست و باید تحت مراقبت همیشگی محیط زیست قرار گیرد.

منبع ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها