وعده مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قشم:

خانواده‌های حادثه‌دیده سوزا صاحبِ خانه می‌شوند



4کارگر در 27 مهرماه سال جاری، هنگام تخلیه دیگ ماهی، در معرض گاز ناشی از آن قرار گرفتند و دچار گازگرفتگی شدند، کارخانه «صبا مجد» پلمپ و مالک این کارگاه دستگیر شد.  حادثه مشابه ای که در سال 84 برای کارگران در کارخانه دیگری رقم خورده بود. به دنبال آن، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: علاوه بر پرداخت دیه حادثه دیدگان شرکت صبا کجد قشم در سوزا، پنج واحد مسکونی برای خانواده ایشان ساخته می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «سلیمان رنجبری»، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم روز دوشنبه گفت: زمین مسکونی و مجوز ساخت این واحدها توسط سازمان منطقه آزاد قشم و ساخت آن‌ها توسط کافرما شرکت انجام می‌شود. وی تعداد حوادث ناشی از کار در سال جاری را ۲۶ مورد ذکر و تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار حادثه ‌های مشابه، گروهی متشکل از کارشناسان ایمنی و سلامت کار، بازرس از اداره‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مرکز بهداشت قشم از صنایع این شهرستان به صورت مستمر بازدید می‌کنند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: موارد نقص ایمنی به صورت کتبی به واحدهای دارای نقص اعلام و رونوشت آن به دادستان قشم تحویل شد تا با پیگیری جدی واحدهای صنعتی این رقم کاهش یابد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش ایمنی، نظارت مسوول ایمنی برای کارگران شرکت‌ها، ایجاد کارگروه برای کاهش حوادث ناشی از کار و برگزاری جلسه هفتگی از سایر اقدامات مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم است.

رنجبری گفت: همچنین برای کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی صنایع و شرکت‌ها نیز با همکاری اداره صنایع و بهداشت شهرستان قشم، بازدیدهای دوره ای و سرزده از واحدهای مذکور انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد شرکت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و مابقی به دلیل شرایط کاری خاص مانند جمع‌آوری میگو در استخر، امکان استفاده از ماسک را ندارند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تا کنون هیچ شرکتی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها پلمب نشده است، اما به برخی واحدها تذکر داده شد تا در موعد مقرر نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

بعد از 15 سال، کارگران در حال تخلیه دیگ‌های پودر ماهی، دچار گازگرفتگی شدند و جان دادند

سوزا در ماتم، تکرار مسمومیت مرگبار کارخانه پودر ماهی

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها