مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو:

ساماندهی عرضه انسولین قلمی در داروخانه ها



مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به الزام تمامی داروخانه های کشور به ثبت انسولین قلمی در سامانه تیتک، گفت: با اجرای این روش دارو به دست مصرف کنندگان واقعی می رسد.

به  نوشته مهر، سید حیدر محمدی، اظهار کرد: داروخانه موظف هستند سهمیه انسولین خود را صرفاً در سامانه تیتک ثبت کرده و به فروش برسانند که با ثبت دارو در سامانه، فروش غیرمنطقی و خارج از چارچوب حذف می‌شود.

وی افزود: در آینده نیز با همکاری داروخانه‌ها عرضه بخش زیادی از داروهای گران قیمت که ارزبری بالایی دارند به تدریج بر اساس ثبت در سامانه تیتک صورت خواهد گرفت؛ به این منظور در فاز بعدی داروهایی همچون ریتالین و IVIG نیز با الزام ثبت در سامانه تیتک عرضه می‌شوند.

محمدی تاکید کرد: در برنامه داریم که سهمیه داروخانه‌هایی که انسولین را در سامانه ثبت نمی‌کنند، قطع شود و در مراحل بعدی سایر اهرم‌های قانونی برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده بکار گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد: برای کنترل بیشتر داروهای گران‌قیمت و وارداتی که مشمول ارز دولتی، یارانه و یا بیمه می‌شوند، به تدریج همین سازوکار پیاده می‌شود تا ضمن نظارت بیشتر بر عرضه این داروها، از ایجاد کمبودهای احتمالی جلوگیری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها