سفارش چلوکباب به پلیس، یک زن را از مرگ نجات داد



زنی که با شیوه‌ای غیر معمول، از پلیس ۱۱۰ در شیراز امدادخواهی کرده بود، با هوشیاری کاربر ۱۱۰ و همراهی پلیس موفق شد از یک درگیری خانوادگی شدید پیشگیری کند.

 به نقل از پلیس فارس، به دنبال تماس یک زن در شیراز با مرکز ۱۱۰ و طرح درخواست ارسال چلوکباب و نوشابه، به واسطه هوشیاری و دقت کاربر مرکز، موفق به دریافت کمک و خدمات مشاوره‌ای ماموران انتظامی و پایان دادن به یک مشاجره خانوادگی با همسرش شد. این شهروند طی تماس با مرکز ۱۱۰ درخواست ارسال " یک دست چلوکباب با نوشابه" می‌کند؛ کاربر ابتدا پاسخ می‌دهد که با مرکز ۱۱۰ تماس گرفته است و در ادامه متوجه تلاش برای ایجاد پوشش امدادخواهی از سوی تماس گیرنده می‌شود.

در این مکالمه، تماس گیرنده می‌گوید: سلام ببخشید بیرون بر، چلوکباب می‌خواهم با نوشابه؟ کاربر ۱۱۰ پاسخ می‌دهد: شما با ۱۱۰ تماس گرفته‌اید و چلوکباب می‌خواهید؟، تماس گیرنده می‌گوید: بله، بله از دیشت تا حالا غذا نخورده‌ام و بسیار گرسنه‌ام.

کاربر با درک موقعیت تماس گیرنده، اعلام می‌کند: آیا شما قادر به صحبت کردن نیستید و کسی کنارتان است؟، امدادخواه پاسخ می‌دهد که بله.

کاربر ۱۱۰ با گرفتن آدرس فرد امدادخواه، از او در مورد تعداد افراد حاضر در محل و اینکه این افراد مسلح هستند یا خیر نیز سئوال کرده و درخواست می‌کند که با عدد و بله و خیر پاسخ دهد.

براساس این گزارش، مرکز ۱۱۰ با اعلام موضوع به کلانتری حوزه استحفاظی اعلام و اکیپی از ماموران به محل اعزام می‌شوند و در بررسی‌ها متوجه بروز اختلاف شدید خانوادگی بین تماس گیرنده و شوهرش می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس اعلام کرد: خانم تماس گیرنده، به دلیل واهمه از شوهرش، به شیوه‌ای خاص با مرکز ۱۱۰ تماس گرفته و یاری طلبیده بود.

سرهنگ کاووس محمدی گفت: این موضوع به واسطه عملکرد هوشمندانه و به موقع تماس گیرنده و البته هوشیاری و احساس مسئولیت کاربر ۱۱۰ منجر به جلوگیری از بروز مشکل غیرقابل جبران شد. این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد که در مواقع بروز مخاطرات و مشکلات، از طریق مرکز ۱۱۰ امدادخواهی خود را طرح کنند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها