مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان:

پساب فاضلاب بندرعباس، هرچه سریع تر ساماندهی شود



مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت:صنایع باید از پساب تولیدی در تصفیه خانه بندرعباس استفاده کنند و فاضلاب شهر بندرعباس ساماندهی شود.

به گزارش صبح ساحل،حبیب مسیحی تازیانی روز جمعه دراین زمینه افزود: از سال ۸۵ تاکنون براساس اطلاعات محیط زیست، هیچ‌گاه آلودگی ساحل شهر بندرعباس به وضعیت مطلوبی نرسیده و با وجود برنامه‌ریزی‌های خوب، نتیجه مثبتی را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: معضل فاضلاب بندرعباس سالیان سال است که دربندرعباس وجود دارد و بارها و بارها این موضوع  توسط مسوولان در نشست‌های مختلف مطرح شده که ارائه راهکارهای داده شده در این نشست‌ها فقط در حد حرف باقی مانده است.

 وی در این راستا با بیان اینکه نقاط آلوده درخط ساحلی شهر بندرعباس زیاد داریم، تصریح کرد: درسال گدشته سواحل شهر بندرعباس ۴۴ نمونه در هشت نقطه پایش شد و نتیجه آن در اختیار استانداری و فرمانداری قرار گرفت که تنها سه نقطه خورگورسوزان، سورو و دهانه خور نخل ناخدا (کپشکن) در این شهر ساحلی آلودگی پایدار داشته است.

 مسیحی تازیانی ادامه داد: فرماندهی نیروی دریایی منطقه یکم با کسب اعتباراتی درحال احداث تصفیه خانه درمنطقه مسکونی نیروی دریایی است که ۹۰ درصد این پروژه پیش رفته و مقرر است تا آخر ماه جاری این تصفیه خانه تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد که با راه اندازی این تصفیه خانه تا حدودی از آلودگی دریا کاسته می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها