کنترل مصرف آب در منزل با استفاده از ساعت هوشمند



یک شرکت تجاری از تولید ساعتی هوشمند به نام پلیکو خبر داده که با استفاده از آن می‌توان میزان مصرف آب در منزل را مدیریت کرد.

به نوشته مهر، این ساعت توسط استارت اپی در کالیفرنیا به نام ناج سیستمز تولید شده و دارای یک حسگر، یک باتری، یک منتقل کننده داده نصب شده بر روی حسگر، یک نمایشگر و یک اپلیکیشن سازگار با اندروید و آی او اس است.

کاربران با اتصال حسگر این دستگاه به کنتور آب از طریق یک بند یکپارچه و خاص می‌توانند از آن استفاده کنند. حسگر اطلاعات مصرف آب را به نمایشگر منتقل می‌کند و این داده‌ها با استفاده از شبکه وای – فای منزل به سرویس کلود شرکت سازنده منتقل شده و تجزیه و تحلیل می‌شوند.

در نهایت اپلیکیشن ساعت هوشمند مذکور نتیجه نهایی را نمایش می‌دهد. شرکت سازنده مدعی است این روش دقت بالایی دارد و الگوریتم‌های مورد استفاده در آن برای بررسی میزان مصرف آب تمامی اطلاعات مربوط به این موضوع را با دقت بررسی و جمع بندی می‌کنند.

از این سیستم می‌توان برای کشف موارد نشت آب هم استفاده کرد تا کاربران بتوانند برای حل این مشکل اقدام کنند. ارائه اطلاعات مصرف آب به تفکیک روز، هفته و ماه نیز مزیت دیگر استفاده از این ساعت هوشمند است. قیمت این محصول ۲۵۰ دلار است و البته باید ماهانه ۵ دلار هزینه اشتراک نیز پرداخت شود

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها