۱۲۷ نفر از مسافران هواپیما اوکراینی به عنوان شهید معرفی شدند



پرواز شمارهٔ ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین یک پرواز مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کی‌یف بود که هدف شلیک  قرار گرفته و ساقط شد. این هواپیما در ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۹ صبح، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی هدف دو موشک قرار گرفت و همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند. چند روز دیگر اولین سالگرد سقوط این هواپیما است و  رئیس بنیاد شهید با اشاره به این موضوع گفت: در سانحه هواپیمای اوکراینی از ۱۴۸ مسافر، تعدادی مسافر خارجی بودند. تا به امروز اسامی ۱۲۷ نفر از این عزیزان به عنوان شهید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت شده است
به گزارش صبح ساحل، «سعید اوحدی»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران گفت:در خصوص موضوع سانحه هواپیمای اوکراینی از ۱۴۸ مسافر، تعدادی مسافر خارجی بودند. تا به امروز اسامی ۱۲۷ نفر از این عزیزان به عنوان شهید توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت شده است. وی ادامه داد:بیش از ۷۰ خانواده از این ۱۲۷ نفر پرونده هایشان تکمیل شده و توفیق بسیار بزرگی برای خودمان می‌دانیم که بنیاد شهید در خدمت این عزیزان باشند.
اوحدی بیان کرد:این افراد نخبگان ما بودند و برنامه‌های بسیار مناسبی را معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید برای اولین سالگرد بزرگداشت این شهدا نخبه در نظر گرفته شده که یک مراسم بسیار ویژه‌ای در مشهد مقدس داریم و یک مراسم در اصفهان و تهران در نظر گرفته ایم.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود:انشالله بتوانیم این مراسم‌ها را در شان این عزیزان برگزار کنیم.
«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی در 10دی ماه  با اشاره به رسیدگی سانحه هواپیمای اوکراین گفت: رسیدگی به سانحه هواپیمایی اوکراین بدون حاشیه و به صورت حرفه‌ای انجام شده است. وی افزود: طبق انعکس ۱۳ شرکت بهره‌بردار یعنی اوکراینی‌ها،  شرکت سازنده که بویینگ امریکا بوده، در فرآیند بررسی سانحه نقش داشتند. جمع بندی سانحه به پایان رسیده و گزارش نهایی به زبان انگلیسی و فارسی پرینت گرفته شده است و در اختیار تمام ذی ربطان قرار گرفته است و به زودی در سایت سازمان هواپیمایی برای دسترسی همه مردم بارگذار می شود.   
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها