قائم مقام فروش گروه خودروسازی سایپا:

قرعه کشی خودرو به مرور زمان لغو می‌شود



طبق آمارهای رسمی، سه خودروساز بزرگ کشور در حالی در ۹ ماه سال‌جاری نسبت به بازه زمانی مشابه، با افت تعداد فروش در محصولات تولیدی خود روبه‌رو بوده‌اند؛ این در حالی است که درآمد ناشی از فروش این سه شرکت رشد ۵۲ درصدی را به خود می‌بیند. قائم مقام فروش گروه خودروسازی سایپا گفته‌است: برنامه قرعه کشی به مرور حذف می‌شود تا مردم بدون انجام قرعه کشی از طریق سایت رسمی اقدام به خرید خودرو مورد علاقه خود کنند.

به گزارش صبح ساحل، جدیدترین آمارهای ارائه‌شده به بورس نشان می‌دهد سه شرکت بزرگ خودروساز کشور در ۹ ماه سال‌جاری باوجود رشد ۷ درصدی تولید در مجموع حدود ۵۷۸ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده‌اند. این در شرایطی است که در بازه زمانی سال گذشته، فروش ۶۳۷ هزار دستگاهی به نام این سه شرکت ثبت شده است. به این ترتیب این سه شرکت با وجود افزایش تولید از یکسو و اجرای طرح فروش فوق‌العاده از سوی دیگر، نه تنها در تعداد فروش محصولات خود رشدی نداشتند، بلکه در این زمینه  با افت حدود ۹ درصدی نیز روبه‌رو بوده‌اند. با این حال درآمدی که از فروش ۹ ماهه امسال حاصل شده است، رشد ۵۲ درصدی را نسبت به زمان مشابه به خود می‌بیند. آنچه مشخص است مهم‌ترین دلیل رشد درآمد فروش را باید در روند تغییر قیمت‌گذاری محصولات خودرویی در سال جاری جست‌وجو کرد. شورای رقابت در سال جاری طی سه مرحله نسبت به افزایش قیمت محصولات تولیدی خودروسازان اقدام کرد. اولین مرحله در اواخر اردیبهشت ماه امسال همزمان با رونمایی از بسته فروش خودروسازان بود؛ اما مرحله دوم در شهریورماه و همزمان با رشد بی‌سابقه نرخ ارز و همچنین تورم تولید روی داد. سومین مرحله نیز در آبان ماه صورت گرفت. آنچه مشخص است با توجه به ناهمخوانی هزینه‌ نهاده‌های تولید با قیمت‌های مصوب، سیاست‌گذار خودرویی در بهار امسال اعلام کرد که قیمت‌گذاری فصلی خودرو جایگزین تعیین قیمت سالانه خواهد شد. تغییر این شیوه، قیمت‌گذاری محصولات خودرویی را تا حدودی با تورم نهاده‌های تولید هماهنگ کرده است.

این در شرایطی است که آمارهای رسمی باز هم نشان از ضرر تولید با وجود اجرای این شیوه دارد. در هر حال آنچه مشخص است تغییر شیوه قیمت‌گذاری اگر چه تعداد محصولات به فروش‌رفته را افزایش نداده، اما در هرصورت نقدینگی مناسبی را با توجه به فروش وارد شرکت‌های خودروساز کرده است.

«مجید باقری»، قائم مقام فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: در سایپا علی رغم وجود مشکلات جدی از جمله تحریم‌ها، با همت کارگران مولفه‌های جهش تولید را محقق کرده‌ایم.” قرعه کشی خودرو به مرور زمان لغو می‌شود” وی افزود: تعهدات معوق روند خوبی دارند. قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا با حاشیه بازار تفاوت کمی دارد و این تفاوت کم به دلیل افزایش عرضه محصولات است. اکنون برای نخستین بار ۲ مورد از مواردی که جزو قرعه کشی بود از رده خارج می‌شوند. باقری اضافه کرد: تمام ثبت نام کنندگان وانت ۱۵۱ و نیسان تک سوز آپشنال بدون قرعه کشی برنده هستند و سهمیه ظرفیت و رزرو برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

به گفته این مقام مسئول تمام خریداران این ۲ خودرو پس از اتمام قرعه کشی می‌توانند اقدام به واریز وجه کنند و تمام آن‌ها برنده هستند. بدین ترتیب به مرور زمان قرعه کشی از برنامه‌ها حذف می‌شود و مردم بدون انجام قرعه کشی از طریق سایت رسمی اقدام به خرید خودروی مورد علاقه خود می‌کنند. باقری افزود: برخی از افراد به دلایل مختلف انصراف از خرید خودرو می‌دانند، مجوز کمیته خودرو را اخذ کردیم و رزرو را به میزان ۲۰۰ درصد افزایش دادیم.

با پایان یافتن زمان ثبت نام طرح پیش فروش ۵ محصول ایران خودرو، قرعه کشی این مرحله یکشنبه ۱۴ دی ماه با حضور نهاد‌های نظارتی برگزار خواهد شد. محصولات ارائه شده در این مرحله از پیش فروش شامل پژو پارس بنزینی، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه ای، رانا پلاس و سورن پلاس می‌شود.

موعد تحویل تمامی خودروها، از شهریور تا آذرماه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است. مشتریان نهایی برای ثبت نام تا حداکثر سه روز پس از پایان مهلت ثبت نام، از طریق قرعه کشی انتخاب و اعلام خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها