در پی سفر معاون رییس جمهور به هرمزگان:

دستورات لازم را برای ساماندهی مناطق سیل زده جاسک صادر شد



معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به همراه روسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و استاندار هرمزگان امروز از مناطق سیل زده سدیج بشاگرد دیدن کردند و در پی این بازدید دستورات لازم را برای تسریع ساماندهی این منطقه صادر شد.

   

به گزارش صبح ساحل، محمد باقر نوبخت و هیات همراه که از طریق چرخبال عازم این مناطق شد پس ازبازدید از مناطق سیل زده سدیج جاسک هرمزگان بار دیگر بر تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های این منطقه ازجمله واحدهای مسکونی آسیب دیده ازسیل ۹۸ تاکید کرد.

استاندار هرمزگان دراین زمینه گفت: احداث دایک حفاظتی، احداث و تعمیرات مسکن و کمک های معیشتی یک هزار  واحد در ۱۱ روستای جاسک با پیشرفت فیزیکی ۸۰درصدی از جمله اقدام های پس از سیل سال ۹۸ بوده است.
فریدون همتی افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز برای احداث دایک حفاظتی سدیج و گابریک حداقل  ۸۰۰میلیارد ریال برآورد شده است.

  روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه ۹۸ سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد رخ داد و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفت و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد کرد.

سیل دی ماه ۹۸ به تعدادی از واحدهای مسکن روستایی شهرستان جاسک در مجاورت دو رودخانه سدیج و گابریک خسارت وارد شد که بر اساس ارزیابی ها، ۲۷۰ واحد نیازمند احداث مجدد، ۳۵۰ واحد نیازمند تعمیرات و ۷۵۰ واحد دچار خسارت معیشتی شدند.
بر اساس این برآورد و با مصوبه هیات وزیران و پس از ابلاغ معاون اول رییس جمهوری، برای هر یک از این گروه ها تسهیلاتی تخصیص پیدا کرد که بخشی از این تسهیلات بلاعوض برای روستاهای سیل زده سدیج وگابریک جاسک است.
روستاهای کروچ، کنتکی، حاجی آباد، گبد، گرندو، نوروزکار، سدیج، گشمی، بندبست، لیره ایی، گنجک طی سیل بهمن ماه ۹۸ دچار خسارت شدند که بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، روستای لیره ایی به مکان دیگری منتقل می شود و کار بازسازی واحدهای خسارت دیده در بقیه روستاها ادامه دارد.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در برآورد اولیه سیل  ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف شهرستان‌های جاسک و بشاگرد خسارت وارد کرد.
شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها