پسرجوان، دختر عموی خود را به مرگ تهدید کرده بود دستگیر شد

آزار اینستاگرامی خواستگار پس از دریافت پاسخ منفی



خواستگار کینه‌جو وقتی از دخترعموی خود جواب رد شنید با ساخت یک صفحه جعلی در اینستاگرام، او را تهدید به مرگ کرد . این جوان 23 ساله به نام آرش در بندرعباس با ارسال پیام‌های توهین‌آمیز و تهدید به مرگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موجب سلب آسایش و آرامش دختر موردعلاقه‌اش شده بود .او پس از دو ماه بالاخره شناسایی و دستگیر شد.

 مژگان 18 ساله  دو ماه گذشته پیامی از طریق پیچ فرد ناشناسی در اینستاگرام دریافت کرد مبنی بر اینکه او را دوست دارد و باید به درخواست ازدواج نامزدش جواب منفی دهد . وی به این پیام اهمیت نداد ولی به مدت دو هفته پیام‌های تهدیدآمیز قتل و آتش زدن منزل پدری و.. از این پیچ دریافت می‌کرد تا آنکه به پلیس فتا مراجعه کرد.

چهره واقعی مزاحم

مژگان با مراجعه به پلیس فتا استان مدعی شد:" شخصی ناشناس از طریق دایرکت اینستاگرام، من و نامزدم را تهدید به قتل و آتش‌سوزی منزل پدری می‌کند".؛ بر همین اساس مراتب برای پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره این موضوع گفت:" طی تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد شخصی با ایجاد یک پیج اینستاگرام با پروفایل شخص دیگری با شناخت کامل از خانواده شاکیه ادعای عاشقی می‌کند و از خانم جوان می‌خواهد سریعاً ارتباط با نامزدش را قطع کند وگرنه دست به اقدامات جنون‌آمیز می‌زند و آن‌ها را تهدید به شکنجه و قتل می‌کند".

سرگرد احسان بهمنی بابیان اینکه حدود 10 روز طول کشید تا چهره واقعی صاحب صفحه اینستاگرام مشخص شود اظهار داشت:" با اقدامات فنی و تجربیات پلیسی کارشناسان پلیس فتا محرز شد پیج اینستاگرام در مالکیت پسرعموی شاکیه است بنابراین پس از هماهنگی با مقام قضایی شخص مربوطه دستگیر شد".

ادعای کذب بی‌گناهی

آرش که فکر نمی‌کرد هیچ‌وقت دستش رو شود و نقشه‌اش لو رود در بازجویی سعی در تبرئه خود داشت. مبنی بر اینکه فرد ناشناسی از گوشی موبایل وی  سوءاستفاده کرده است و از موضوع هیچی اطلاعی ندارد .اما ادله مشهود دیجیتال بیانگر ادعای کذب این متهم بود.مژگان در شوکه موضوع بود که دو هفته توسط پسر عمومیش اذیت می‌شد  پسرعموی که  در سال گذشته به‌صورت رسمی از او خواستگاری کرده بود و او جواب منفی داده بود. پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس ارسال شد.

از مجازات شلاق تا دو سال زندان

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان گفت: " قانون‌گذار در ماده 669 از قانون مجازات اسلامی، تعیین تکلیف کرده و مقرر داشته که هرکس، دیگری را به هر نحو، به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او تهدید کند، اعم از این‌که به این واسطه، تقاضای وجه یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها